Hur lägger ni upp barnlös tid vid varannan vecka med er sambo?
Vi båda har barn halvtid. Vi har alla barnen samtidigt och varannan vecka är vi barnlösa. Vi har varit sambo några år och jag känner mig begränsad i vad jag får göra under min barnfria tid och börjar fundera på om jag är orimlig. Min sambo tycker tex att man ska göra alla resor tillsammans och har han inte lust att göra en specifik resa så får den inte bli av alls. Det är tex inte lämpligt enligt sambon att jag åker själv på en konsert på den barnfria veckan såvida inte han också har lust att åka på konserten också. Vi har separat ekonomi och pengar är inte ett problem för någon av oss, utan båda har råd med dyra nöjen. Jag älskar vårt familjeliv på barnveckorna men när barnen har åkt blir jag rastlös och vill hitta på mycket saker och nu börjar jag bli väldigt frustrerad att det ska förhandlas om detta hela tiden. Ni som har barn varannan vecka, hur lägger ni upp den barnfria tiden? Är veckorna väldigt lik barnveckorna eller är ni fria att jobba och göra saker så som ni vill ? Vad förväntar ni er av er sambo på de barnfria veckorna ?