• Anonym (Nyfiken)

Någon här som varit på någon Mensa-träff?

Jag gick med i Mensa för ett par år sedan, men gör egentligen noll av det. Jag vet att dom anordnar pubkvällar och andra aktiviteter och undrar därför om någon här varit med på något sånt och kan ge lite insikt hur det är vad gäller antal människor som kommer, vilken typ av människor (ålder, könsfördelning) och det viktigaste, om du tyckte det var trevligt och värt att gå.

• Svar på tråden Någon här som varit på någon Mensa-träff?
  • Anonym (Milo)

Jag blev medlem kanske 2007 eller någonting sådant. Gick på en pubkväll och två brädspelskvällar. Mest män, men inte enbart. Åldern var kanske huvudsakligen 30-34 (jag var 25). Det var inte otrevligt på något sätt, men kanske inte riktigt min typ av människor så jag slutade gå och har aldrig förnyat mitt medlemskap. Men det är väl bara att gå dit och se om du tycker det är trevligt?

• Anonym (Milo)
    Anonym (Milo) skrev 2025-07-29 00:35:07 följande:

Jag blev medlem kanske 2007 eller någonting sådant. Gick på en pubkväll och två brädspelskvällar. Mest män, men inte enbart. Åldern var kanske huvudsakligen 30-34 (jag var 25). Det var inte otrevligt på något sätt, men kanske inte riktigt min typ av människor så jag slutade gå och har aldrig förnyat mitt medlemskap. Men det är väl bara att gå dit och se om du tycker det är trevligt?

30-45 skulle det stå.
  • Anonym (Hej)

Är det inte bara nördar som blir medlemmar på Mensa och går på träffar och skryter om sin IQ?

• Anonym (Nyfiken)
    Lynx123 skrev 2025-07-29 07:26:54 följande:

Supertråkiga träffar.

På vad sätt? Lite folk? Ingen att prata med?
  • Anonym (Anonym)

Strunta i mensa träffar, på nätet kan du hitta alla typer av folk. 

Här är en kille som fick 185+ IQ på Wechsler Adult Intelligence Scale. Han fick alltså det högsta mätbara. 

Här är hans Facebook. Hans namn är 

Christian Sorensen om du inte kommer åt länken.

Om du är tjej kan du bli tillsammans med han, han är stilig med. Bara skicka vänförfrågan eller skriva till han. 

https://www.facebook.com/profile.php?id=61564839144689
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-29 15:10:49 följande:

Här är en kille som fick 185+ IQ på Wechsler Adult Intelligence Scale. Han fick alltså det högsta mätbara. 

Om du är tjej kan du bli tillsammans med han, han är stilig med. Bara skicka vänförfrågan eller skriva till han. 

Pimpar du ut din kompis eller är det möjligtvis du själv? 😂
  • Jimmy75

Inte illa med tanke på att WAIS-IV bara mäter upp till 160, vilket motsvarar 4 sd över genomsnittet, men du skulle då alltså ha fått nästan 6 sd över genomsnittet.
  • Goneril

H

"Mensa-träffar", Om du är tjej kan du bli tillsammans med "honom". Bara att skicka vänförfrågan eller skriva till "honom". Några grammatiklektioner behövs, Mensa eller ej, eller svensk skönlitteratur.                                                                                                                                            Hm, EInstein och Stephen Hawking lär ha haft runt 160. Andreas Hurtig ligger på 178, noterat 2005, följaktligen blir genierna allt smartare. Hoppas att de inte tappar grammatiken på vägen.
  • Anonym (C)
    Goneril skrev 2025-07-30 02:15:14 följande:
    "Mensa-träffar", Om du är tjej kan du bli tillsammans med "honom". Bara att skicka vänförfrågan eller skriva till "honom". Några grammatiklektioner behövs, Mensa eller ej, eller svensk skönlitteratur.                                                                                                                                            Hm, EInstein och Stephen Hawking lär ha haft runt 160. Andreas Hurtig ligger på 178, noterat 2005, följaktligen blir genierna allt smartare. Hoppas att de inte tappar grammatiken på vägen.
    I så fall går gemene man åt andra hållet i stora delar av  västvärlden,, medelresultatet går ner lite,  medan utvecklingen i Asien är den motsatta.
Svar på tråden Någon här som varit på någon Mensa-träff?