• MiaS86

Jag tror han fått intresse för någon annan

Min man och jag har haft det upp och ner länge. Vi har småbarn. Vi lyckas alltid hitta tillbaka till varandra. Nu helt plötsligt efter vårat senaste bråk för två veckor sen så säger han att hans känslor dött och att han inte känner attraktion. Samtidigt som han klippt sig, köpt nya kläder (vilket han typ aldrig gör) och tar selfie på sig själv. Han gör aldrig det. Jag frågade honom varför (vi har ett delat konto för foton vilket jag tror han glömde) så säger han att han skulle fråga chat gpt om hans frisyr är bra. Bilden visar inte ens tydligt hans frisyr.

Jag sa att han ska vara ärlig men han säger att det inte är något. Han sitter jämt på sin mobil. Och när jag frågade om lösen till hans jobbdator så sa han att jag inte kan få det då det är kopplat till all mail osv. Alltså allt skriker ju att något skumt pågår men hur kommer jag på honom? När han vägrar erkänna.

• Svar på tråden Jag tror han fått intresse för någon annan
  • Mkay

Om det är något jag har lärt mig genom mina år så är det att har man en magkänsla om sådant så brukar det stämma. Men tänker att det kanske inte behöver vara så att han är intresserad av någon specifik person utan kanske bara ?lägger upp sig på marknaden? så att säga. Du kan tyvärr inte påverka det eller vad han bestämmer sig för att tänka eller göra. Det du kan göra är att försöka rädda ert förhållande. Försöka prata med honom om vad som kan vara fel och hur ni ska lösa det. Alternativt fråga om han är villig att försöka med en relationsexpert om det är svårt att läsa på egen hand. 

Vad anser du är problemet i ert förhållande? Räder att ni bråkar mycket? Vad bråkar ni om i så fall? 

vad har han för behov i ert förhållande som han inte känner uppfylls och vad har du för behov? 

Det låter som att ni har en del att jobba på om ni ska hitta tillbaka till varandra. Att försöka hitta vad som pågår på hans ände, om han skriver med någon eller liknande kommer inte lösa något. Han måste av egen vilja vilja vara kvar i förhållandet. 

• Anonym (Gå)
    MiaS86 skrev 2025-07-29 00:54:24 följande:

Min man och jag har haft det upp och ner länge. Vi har småbarn. Vi lyckas alltid hitta tillbaka till varandra. Nu helt plötsligt efter vårat senaste bråk för två veckor sen så säger han att hans känslor dött och att han inte känner attraktion. Samtidigt som han klippt sig, köpt nya kläder (vilket han typ aldrig gör) och tar selfie på sig själv. Han gör aldrig det. Jag frågade honom varför (vi har ett delat konto för foton vilket jag tror han glömde) så säger han att han skulle fråga chat gpt om hans frisyr är bra. Bilden visar inte ens tydligt hans frisyr.

Jag sa att han ska vara ärlig men han säger att det inte är något. Han sitter jämt på sin mobil. Och när jag frågade om lösen till hans jobbdator så sa han att jag inte kan få det då det är kopplat till all mail osv. Alltså allt skriker ju att något skumt pågår men hur kommer jag på honom? När han vägrar erkänna.

Vill du att hans känslor ska komma tillbaka så gör slut!

Det är det enda sättet. Acceptera det han säger:
    1. Hans känslor för dig har dött.
    2. Han är inte attraherad av dig.

Vad han då gör eller inte gör med någon annan spelar ingen roll. Acceptera läget, fokusera istället på dig själv precis som han gör. Gå vidare! Separera helst omgående! Satsa på att bli så vacker, bildad/ konstnärlig/ skicklig (vilket som nu tilltalar just dig) som du någonsin kan! Flirta med män och upptäck att du är attraktiv! Börja träna om du inte gör det, ät nyttigt, unna dig ansiktsvård eller vad du nu vill ha! Säg till honom att ni har barnen varannan vecka om de har åldern inne, annars lämnar du dem till deras ömme fader en helg och ägnar den åt dig själv!

Med ca 50% säkerhet kommer han plötsligt att få känslor och attraktion tillbaka. Då bör du, om du fortfarande är intresserad, ge honom en rejäl prövotid innan du tar honom åter.
  • Dexter dot com
    MiaS86 skrev 2025-07-29 00:54:24 följande:

Han är ju ärlig med att han inte har några känslor kvar för dig så varför är det så viktigt att "komma på" honom eller få honom att erkänna? Det förändrar ju ingenting.
    Är du och han beredd att söka hjälp för att få verktygen att förändra er relation så han kan hitta tillbaka till dig ?
  • Mkay
    Anonym (Gå) skrev 2025-07-29 05:48:59 följande:

Vad han då gör eller inte gör med någon annan spelar ingen roll. Acceptera läget, fokusera istället på dig själv precis som han gör. Gå vidare! Separera helst omgående! Satsa på att bli så vacker, bildad/ konstnärlig/ skicklig (vilket som nu tilltalar just dig) som du någonsin kan! Flirta med män och upptäck att du är attraktiv! Börja träna om du inte gör det, ät nyttigt, unna dig ansiktsvård eller vad du nu vill ha! Säg till honom att ni har barnen varannan vecka om de har åldern inne, annars lämnar du dem till deras ömme fader en helg och ägnar den åt dig själv!

Med ca 50% säkerhet kommer han plötsligt att få känslor och attraktion tillbaka. Då bör du, om du fortfarande är intresserad, ge honom en rejäl prövotid innan du tar honom åter.
    Och lyssna inte på människorna som dyker upp här som säger gör slut så fort det blir problem i förhållandet. Särskilt när man har barn så är förhållandet värt att kämpa för. Den viktigaste frågan är dock om han är villiga att göra det? Det får du bara reda på genom att prata med honom. Försök ta reda på vilka problem han känner finns och vad han faktiskt tycker och tänker. Och om han är villig att försöka kämpa för förhållandet. Att han säger att han inte är attraherad mer kan snarare handla om att han gett upp pga ett problem han inte känner blir bättre i förhållandet. Kommunikation är enda vägen framåt.
  • Anonym (Håller med)

Jag håller med om detta. Fungerade utmärkt för mig, då det tog slut efter 24 år. Min man betedde sig exakt som ts.

Ts om han har minsta lilla känslor kvar är det bäst att släppa honom fri. Det är sällan de saknar kon innan båset står tomt. Om de inte kommer tillbaka efter rådet som ovanstående gav. Då är känslorna verkligen döda. Men agera fort innan det blir värre.
  • Anonym (..)

Gör samma själv.
    fixa dig, ditt hår dina kläder.
    Gör dig snygg och börja träffa vänner.🙂

• Anonym (Jag tror inte på det här)

Det hade ju aldrig funkat på mig kan jag säga. Jag går aldrig tillbaka till en tidigare relation, det är en av mina hårdaste principer. Är det slut så är det slut, man får bara en chans med mig.

Så TS har stängt den dörren i samma ögonblick hon säger de orden, för min del.
    Har han dessutom en ny så kommer han väl bara lättat att skutta vidare och be henne flytta in.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Jag tror inte på det här) skrev 2025-07-29 20:07:27 följande:
    Det hade ju aldrig funkat på mig kan jag säga. Jag går aldrig tillbaka till en tidigare relation, det är en av mina hårdaste principer. Är det slut så är det slut, man får bara en chans med mig.

Har han dessutom en ny så kommer han väl bara lättat att skutta vidare och be henne flytta in.
    Ts har stängt dörren i samma ögonblick som hon säger vad? Det är ju hennes man som har sagt  att känslorna och attraktionen dött.
  • Anonym (Håller med)

Oftast har de riktat intresset och attraktionen åt ett annat håll. Då minskar attraktionen naturligtvis till sin partner. Oftast är det enda sättet att få partnern att inse att han riskerar bli av med något bra, något intressant. 

Min erfarenthet är att de som bönar och ber oftast gör saken värre. Det ligger något i ordspåket "om du älskar någon släpp den fri, och kommer hen inte tillbaka var hen aldrig din".

• Anonym (Gå)
    Anonym (Jag tror inte på det här) skrev 2025-07-29 20:07:27 följande:

Springa efter dig när du intresserar dig för andra kvinnor funkar på dig?

Om inte, så är din kommentar överflödig då du ändå hade lämnat i TS mans situation.
  • Anonym (Gå)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-07-29 08:58:21 följande:
    Jag håller med om detta. Fungerade utmärkt för mig, då det tog slut efter 24 år. Min man betedde sig exakt som ts.

Ts om han har minsta lilla känslor kvar är det bäst att släppa honom fri. Det är sällan de saknar kon innan båset står tomt. Om de inte kommer tillbaka efter rådet som ovanstående gav. Då är känslorna verkligen döda. Men agera fort innan det blir värre.
    Ofta saknar de kon när de ser det tomma båset, men inte sällan inser kvinnan att hon hellre vill ha någon stabil.

Mitt råd är egentligen inte att TS ska göra detta för att få tillbaka mannen, men oavsett är det fokus på henne själv som kommer att ge henne vinst oavsett utkomst.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Gå) skrev 2025-07-30 01:28:14 följande:
    Ofta saknar de kon när de ser det tomma båset, men inte sällan inser kvinnan att hon hellre vill ha någon stabil.

Mitt råd är egentligen inte att TS ska göra detta för att få tillbaka mannen, men oavsett är det fokus på henne själv som kommer att ge henne vinst oavsett utkomst.

Ja det är sant! 

Ofta inser kvinnan att hennes liv är bättre utan honom, och det är ju inget negativt det heller. 🙂

• Anonym (Gå)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-07-30 12:05:02 följande:

Ja det är sant! 

Ofta inser kvinnan att hennes liv är bättre utan honom, och det är ju inget negativt det heller. 🙂

Det bästa rådet jag någonsin fått är att varenda gång jag frågar mig något angående en man istället skifta fokus till mig själv 😊

Exempel:
    Har han någon annan?
    Vill jag ha någon annan?

Mår han bra?
    Mår jag bra?

Älskar han mig?
    Älskar jag honom?

Är han överarbetad?
    Är jag överarbetad?

Är han attraherad av mig?
    Är jag attraherad av honom?

Är han hungrig?
    Är jag hungrig?

Kan jag göra något för honom?
    Kan han göra något för mig?

Är han ärlig?
    Är jag ärlig?

Tjänar han tillräckligt?
    Tjänar jag tillräckligt?

Osv, osv...
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Gå) skrev 2025-07-30 12:41:35 följande:
    Det bästa rådet jag någonsin fått är att varenda gång jag frågar mig något angående en man istället skifta fokus till mig själv 😊

Exempel:
    Har han någon annan?
    Vill jag ha någon annan?

Mår han bra?
    Mår jag bra?

Älskar han mig?
    Älskar jag honom?

Är han överarbetad?
    Är jag överarbetad?

Är han attraherad av mig?
    Är jag attraherad av honom?

Är han hungrig?
    Är jag hungrig?

Kan jag göra något för honom?
    Kan han göra något för mig?

Är han ärlig?
    Är jag ärlig?

Tjänar han tillräckligt?
    Tjänar jag tillräckligt?

Osv, osv...
    Tack, superbra råd. Det där ska jag verkligen ta till mig!
  • Anonym (H)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-07-30 12:05:02 följande:

Ja det är sant! 

Så sant.
Svar på tråden Jag tror han fått intresse för någon annan