MiaS86 skrev 2025-07-29 00:54:24 följande:
Jag tror han fått intresse för någon annan
Min man och jag har haft det upp och ner länge. Vi har småbarn. Vi lyckas alltid hitta tillbaka till varandra. Nu helt plötsligt efter vårat senaste bråk för två veckor sen så säger han att hans känslor dött och att han inte känner attraktion. Samtidigt som han klippt sig, köpt nya kläder (vilket han typ aldrig gör) och tar selfie på sig själv. Han gör aldrig det. Jag frågade honom varför (vi har ett delat konto för foton vilket jag tror han glömde) så säger han att han skulle fråga chat gpt om hans frisyr är bra. Bilden visar inte ens tydligt hans frisyr.
Jag sa att han ska vara ärlig men han säger att det inte är något. Han sitter jämt på sin mobil. Och när jag frågade om lösen till hans jobbdator så sa han att jag inte kan få det då det är kopplat till all mail osv. Alltså allt skriker ju att något skumt pågår men hur kommer jag på honom? När han vägrar erkänna.
Vill du att hans känslor ska komma tillbaka så gör slut!
Det är det enda sättet. Acceptera det han säger:
1. Hans känslor för dig har dött.
2. Han är inte attraherad av dig.
Vad han då gör eller inte gör med någon annan spelar ingen roll. Acceptera läget, fokusera istället på dig själv precis som han gör. Gå vidare! Separera helst omgående! Satsa på att bli så vacker, bildad/ konstnärlig/ skicklig (vilket som nu tilltalar just dig) som du någonsin kan! Flirta med män och upptäck att du är attraktiv! Börja träna om du inte gör det, ät nyttigt, unna dig ansiktsvård eller vad du nu vill ha! Säg till honom att ni har barnen varannan vecka om de har åldern inne, annars lämnar du dem till deras ömme fader en helg och ägnar den åt dig själv!
Med ca 50% säkerhet kommer han plötsligt att få känslor och attraktion tillbaka. Då bör du, om du fortfarande är intresserad, ge honom en rejäl prövotid innan du tar honom åter.