• Skölden89

The Beatles hur bra är dem?

Jag har några frågor kring The Beatles.

Vilken är deras bästa låt?
    Vilken skiva gillar ni mest?
    Vilken bandmedlem gillar du mest?
    När var The Beatles som bäst?
    Gillar du deras soloprojekt?

• Svar på tråden The Beatles hur bra är dem?
  • beli

De har så många bra låtar att första frågan blir omöjlig att besvara. Några av dem jag gillar mest är iaf Michelle, Blackbird, Hey Jude, Let it be, Something, Honey pie. När jag var tonåring gillade jag mest deras tidiga låtar som hade högre tempo, som She loves you, All my loving, Can't buy me love, men som äldre uppskattar jag mer andra låtar.

Tips: Skriv hellre 'dom' konsekvent än att blanda ihop de och dem. (Det ska vara 'de' i rubriken, för Beatles är subjekt.)

• Goneril

Jag ville också korrigera rubriken, ungdomar kan inte skilja på "de" och "dem", men "beli" hann före. Keith är den bandmedlem som jag sätter högst, hans "riff" lär vara världens bästa. (Kan alltid diskuteras). Hans bok "Life", som givetvis ska läsas på originalspråket, är fascinerande läsning. Hans redogörelse för avgiftningen lämnar en inte; trots att det är 10 år sedan jag läste den minns jag dessa kapitel ord för ord. Då ska vi heller inte tala om alla "groupies" som mutade sig in i hotellrummen. Undrar just hur många små gossar som sedan föddes och som första leksak fick en gitarr? 

• Xaiphodius
    Goneril skrev 2025-07-29 10:53:32 följande:

Jag ville också korrigera rubriken, ungdomar kan inte skilja på "de" och "dem", men "beli" hann före. Keith är den bandmedlem som jag sätter högst, hans "riff" lär vara världens bästa. (Kan alltid diskuteras). Hans bok "Life", som givetvis ska läsas på originalspråket, är fascinerande läsning. Hans redogörelse för avgiftningen lämnar en inte; trots att det är 10 år sedan jag läste den minns jag dessa kapitel ord för ord. Då ska vi heller inte tala om alla "groupies" som mutade sig in i hotellrummen. Undrar just hur många små gossar som sedan föddes och som första leksak fick en gitarr? 

Vem är denna keith som du pratar om, för medlem i Beatles var han ju inte, men troligen Rolling Stones du syftar på nu.
  • Anonym (Potter)
    Goneril skrev 2025-07-29 10:53:32 följande:

Keith? 
  • Xaiphodius
    Anonym (Potter) skrev 2025-07-29 11:43:44 följande:
    Keith? 
    Det är Keith Richards från Rolling Stones som fått bli medlem i ett alternativt Beatles, dock är hans bok väldigt bra.

jag själv gillar när dimebag var medlem, lite mer tung i riffen liksom
Svar på tråden The Beatles hur bra är dem?