Sluta med blöja tips!!
Jag har en 2 åring dotter Som vi port tränar. Hon är helt torr på natten o varit länge. Hon håller sig utan problem. oftast får hon utan blöja. Antingen kissar hon ner sig eller så kissar hon i blöjan när jag sätter på efter 4 timmar. Det här med potta har hon inte riktigt fått in. En gång funkade det när jag la en blöja i pottan, då kissade hon men sedan slänger hon bara ut blöjan. Hon kan även hålla sig otroligt länge. Vid några gånger har hon hållt sig i 18 timmar. Därav brukar jag försöka sätta på blöjan så hon kissar i den. Några tips på hur vi ska gå vidare? Ibland du kar det att hon sitter med blöja på pottan o kissar. Hon säger inte direkt till när hon är nödig. Så just nu ser en dag ut att hon kissar i blöjan när hon vaknar, sätter på en blöja 4 timmar senare o oftast kissar hon. Tar av den o håller på så. Så det är inte att hon har blöja hela tiden. Det känns lite som trots, när jag försöker påtala att vi ska kissa pottan sliter hon i mig fullständigt. Man får liksom ingen kontakt. Däremot hör hon allt annat jag säger så det känns som hon ignorerar mig. Några tips? Tror ni det blir bättre när hon börjar förskolan efter sommaren o ser alla andra samt att hon kanske mer lyssnar på personalen?