• Anonym (Mamma till 2 barn)

Tar det så lång tid (namn Skatteverket)

Hej! Födde min dotter för en vecka sedan. Skickade in namnblanketten för ett par dagar sedan och blev väldigt överraskad när det stod på Skatteverkets hemsida att det tar 4 veckor att det tar 4 veckor att få en handläggare till namnen och säkert ytterligare en vecka till beslut. Är det någon som fått barn den senaste tiden och vet om det verkligen tar så lång tid? 

Detta handlar om vanliga namn som Skatteverket kommer godkänna till 100% men det kanske inte spelar någon roll. Minns inte att det tog så lång tid när äldsta sonen föddes, men det var några år sedan så kan ha glömt bort.

• Svar på tråden Tar det så lång tid (namn Skatteverket)
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Mamma till 2 barn) skrev 2025-08-01 18:03:05 följande:
    Tar det så lång tid (namn Skatteverket)

Hej! Födde min dotter för en vecka sedan. Skickade in namnblanketten för ett par dagar sedan och blev väldigt överraskad när det stod på Skatteverkets hemsida att det tar 4 veckor att det tar 4 veckor att få en handläggare till namnen och säkert ytterligare en vecka till beslut. Är det någon som fått barn den senaste tiden och vet om det verkligen tar så lång tid? 

Detta handlar om vanliga namn som Skatteverket kommer godkänna till 100% men det kanske inte spelar någon roll. Minns inte att det tog så lång tid när äldsta sonen föddes, men det var några år sedan så kan ha glömt bort.

Semestertider och jag tror inte att det är så prioriterat, finns andra mer viktiga ärende.
  • Fjäril kär

Semestertider 
    Andra mer akuta ärenden går före 
    Ansökningarna går oftast i turordning/kösystem enligt datum när blanketten skrevs under 

• MayaNoxchi

Hejsan!
    Det är ungefärliga tider de skrivit, då de har så långt tid på sig att fatta ett beslut på.
    Jag födde nu den 07/07 och en vecka efter att jag skickat in pappren så stod både för och efternamn på Skatteverket👍

Svar på tråden Tar det så lång tid (namn Skatteverket)