• Anonym (Sara)

Min dejt bokade annan dejt när han var på väg hem till mig

Jag matchade med en man på Tinder för ca två mån sedan. Vi skrev intensivt i en månad och sen har vi träffats 4 gånger, ganska långa dejter med övernattning och så. 
    Sen har vi träffats varje helg. Efter andra dejten upptäckte jag att han fortfarande använde sin Tinder frekvent. Vi hade kvar varandra men jag såg att avståendet ändrade sig. jag sa inget till honom men en dag upptäckte jag att han tagit bort mig. Jag blev misstänksam och gjorde en fejkprofi. vi matchade och han bokade in en dejt med fejkprofil samtidig som han var på väg hem till mig. Sen avbokade han och ville skjuta upp den. Jag blev jätteledsen över att han satt i bilen på väg hem till mig och bokar en dejt med någon annan men vi hade ju inte sagt något om att vara  så jag tänkte att jag släpper det. 

jag hade en ny profil men såg honom inte. Sen träffades vi förra helgen och direkt när jag hade lämnat hans lägenhet kollade jag min fejkTinder och han matchade då med min nya fejkprofil. 

Jag vet att det är dumt att hålla på med fejkprofiler men det var någonting som inte kändes bra mellan oss. Jag kunde ju inte säga något om profilerna men jag frågade honom därför var han tänkte med oss och han vill ha tid på sig att tänka på det. 

Är det så här män håller på? Kvinnor med kanske. Ska man ha större acceptans för det? Jag blev jätteledsen för jag vill att den jag är med ska tycka att det känns rätt från början. Eller kan sånt växa fram? Jag tror att han inte var så intresserad och att det inte hade spelat någon roll vad jag gjorde. Jag är rädd nu att jag skrämde bort honom med att fråga vart vi är på väg. 

• Svar på tråden Min dejt bokade annan dejt när han var på väg hem till mig
  • Jimmy75
    molly50 skrev 2025-08-12 12:05:49 följande:
    Ok. Ja,då har jag kanske inte missuppfattat då.
    Om inget annat visar det ju åtminstone att man uppfattar och tolkar information olika och rent statistiskt kanske även m då borde ha LIIITE större ödmjukhet inför att hen kanske bör fundera ett varv till över vad som skrivits och hur det kan uppfattas. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Sara) skrev 2025-08-12 12:02:51 följande:
    Jag har också uppfattat m som du. Resten av deltagarna i tråden också. 
    molly50 skrev 2025-08-12 12:05:49 följande:
    Ok. Ja,då har jag kanske inte missuppfattat då.

Har dock inte skrivit det någonstans att man inte vet om man vill fortsätta träffas efter 2 månader, frågan om man vet om man vill fortsätta träffas hade jag öht inte berört innan inlägg 525. Så nu vet ni hur ni ska uppfatta det.

• Anonym (m)
    Jimmy75 skrev 2025-08-12 12:42:09 följande:
    Om inget annat visar det ju åtminstone att man uppfattar och tolkar information olika och rent statistiskt kanske även m då borde ha LIIITE större ödmjukhet inför att hen kanske bör fundera ett varv till över vad som skrivits och hur det kan uppfattas. 
    Jag skrev precis vad jag har menade, att det går inte att lära känna en person på riktigt efter 2 månader.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (m) skrev 2025-08-12 13:10:52 följande:
    Jag skrev precis vad jag har menade, att det går inte att lära känna en person på riktigt efter 2 månader.
    Jo men du har ju upprepade gånger skrivit att vi var främlingar för varandra, det är inte samma sak. Lära känna varandra och sig själv gör man  ju genom hela livet. Däremot är man inte främlingar för varandra efter två månader. Det är sånt andra människor reagerar på. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Sara) skrev 2025-08-12 14:04:19 följande:
    Jo men du har ju upprepade gånger skrivit att vi var främlingar för varandra, det är inte samma sak. Lära känna varandra och sig själv gör man  ju genom hela livet. Däremot är man inte främlingar för varandra efter två månader. Det är sånt andra människor reagerar på. 
    Så gott som främlingar skrev jag, 2 månader räcker inte för att lära känna någon. Han var inte den du trodde. Det är vad jag skrivit. Precis det är inte samma sak, att man vet om man vill fortsätta träffa en person och att man är så gott som främlingar för varandra är två olika saker.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (m) skrev 2025-08-12 14:21:42 följande:
    Så gott som främlingar skrev jag, 2 månader räcker inte för att lära känna någon. Han var inte den du trodde. Det är vad jag skrivit. Precis det är inte samma sak, att man vet om man vill fortsätta träffa en person och att man är så gott som främlingar för varandra är två olika saker.
    Läs vad du skrev i inlägg 38 till att börja med. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Sara) skrev 2025-08-12 14:34:00 följande:
    Läs vad du skrev i inlägg 38 till att börja med. 

Den diskussionen där i början handlade ju om att du ville att han skulle välja dig och bara dig, i det sammanhanget tycker jag det inte är så konstigt om han inte gör när du fortfarande är en främling för honom, ja.

Nu mer på slutet diskuterade jag om att man inte känner varandra efter två månader, då är man så gott som främlingar för varandra. Poängen är ju att han inte var den du trodde. Du skriver att det är för att han ljög. Och det är ju ett ytterligare bevis för att du inte kände honom, för jag antar att du inte hade fastnat för honom om du trodde att han var en lögnare?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (m)
    Anonym (Sara) skrev 2025-08-12 15:22:13 följande:
    Du har haft egna diskussioner som ingen annan fattat poängen med. Starta en egen tråd och låt denna handla om det den är avsedd att handla om. 
    Diskussionerna har hela tiden haft poängen att försöka svara dig på vad du frågade i trådstarten: Ja, det kan växa fram eftersom det tar tid att lära känna varandra, man kan ta längre tid på sig att utveckla rätt känslor.

Senare frågade du mig specifikt vad jag tyckte att du gjort för fel i det här, efter det har mina diskussioner haft poängen att försöka komma fram till ett svar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Sara)
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-12 19:21:23 följande:

Äh, han verkar ju vara helt vwrklighetsfrånvänd: inget att bry sig om

De flesta verkar överens om det 😊 det är skönt att höra 
  • Jimmy75
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-12 19:21:23 följande:

Äh, han verkar ju vara helt vwrklighetsfrånvänd: inget att bry sig om

Har alltid undrat över det där. En del verkar så övertygade om sitt egna narrativ att jag inte tror de hade ändrat sig om så deras liv hängde på det, trots att ALLA andra ser något annat. 
Svar på tråden Min dejt bokade annan dejt när han var på väg hem till mig