tinder eller vad händer med män??
Dejtingappar har blivit till en traumatiserande upplevelse istället för ett kul sätt att träffa människor, och det bli värre och värre med åren.
Jag ser samma ansikten som sitter på tinder år efter år.
Män matchar och hänger där utan att säga ett ord. Skriver du något till dem - får du inget svar. Och då försöker jag ändå vara personlig och lite mer originell än "hej vad gör du en dag som denna?"
Apropå det, så brukar män ytterst sällan spänna sin fantasimuskel och öppna med något annat än "hej hur är läget", i fall de förmår att skriva något. Själva konversationer brukar sällan vara något underhållande. Verkar som att män lämnat över initiativen i att underhålla samtalet helt och hållet till kvinnor. Vi förväntas att underhålla dem och ÖVERFUCKINGTALA dem att vi är värda att ens få deras uppmärksamhet! Alla samtal är lika varandra, och är lika arbetsintervju. Ingen har karisma, humor eller själslig värme, och ändå är det kvinnan som ska visa vad hon har för att mannen ska ens vilja träffa henne för en fucking PROMENAD!
En dejt som känns lyckad, med fin kemi och gemensam grund att bygga på, är aldrig någon garanti att man får dejt nr.2.
Jag har inte varit med om det. Hur än fint det känns på dejten, så får man aldrig någon riktig chans. Man tappar intresset direkt. Alla förväntar sig att bli dökära på plats. I fucking 40-50 års ålder. Hur ofta händer det i riktiga livet, alltså seriöst?? Och sen ser man dessa individer som hänger på tinder år efter år, och de vet inte ens vad de söker.
Att inte tala om alla dessa frauds, 38-åringar som har ingen info men 4 modellbilder, en obligatorisk med en hund, en med nån solnedgång och drink i handen och en där de vindsurfar.. och alla som en kommit från Nederländerna eller US för en månad sedan och ska etablera sin businness..Jesus Christ.
KILLAR, vad fan hände med alla er??
Behöver ni ingen genuin tvåsamhet, djup förståelse och acceptans, trygghet, omtanke, människovärme?? Man vet inte ens längre vad det är ni söker! Det är inte ens sex längre! Yttre skönhet har inget värde för er, inre värld hinner ni inte penetrera, varmt öppet hjärta är inget som intresserar er, intressant livshistoria är inget som imponerar på er..
Detta samhälle är kört.