• KarinaRanka

Nötkräm?

Hej! Jag såg en reklam på tv från röda korset, något med svältande barn som fi i någon näringsrik nötkräm, vet någon om detta går att köpa här i Sverige? Min femåring är väldigt kräsen och har en födelsedag som kommer, jag tänkte detta hade varit en bra fyllning till tårta, och dessutom fås det näring samtidigt 

• Svar på tråden Nötkräm?
  • Anonym (-)

Hade svaret efter tre skunder. Googla en gång. Unicefs variant är ju andra träffen.

• Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2025-08-03 15:47:29 följande:

Hade svaret efter tre skunder. Googla en gång. Unicefs variant är ju andra träffen.

Dvs ihop med den klassiska svenska, vilket gör att man drar slutsatsen att det väl är hyfsat samma. 
    Bara köp den vanliga mellanstadiediscovarianten.
  • Anonym (Hejsan svejsan)
    Anonym (-) skrev 2025-08-03 15:47:29 följande:

Men de går ju inte att köpa. Det man köper är ett gåvobevis och nötkrämen ges till svältande barn i andra länder.
  • Kalle Johansson

Nötter och mandlar rent allmänt är ju väldigt nyttiga. Så får du inte tag i färdig nötkräm, varför inte göra din egna? Den lär garanterat bli både godare och hälsosammare än vad halvfabrikatet är. 

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
Svar på tråden Nötkräm?