Fel att flyga på medicin?
Jag är flygrädd. Så pass att jag mår väldigt dåligt när jag flyger. Inför en längre resa fick jag därför medicin utskrivet vilket gjorde att den resan gick kanon. Jag fick en positiv flygupplevelse och en fin resa.
Nu på semestern skulle vi flyga igen. Jag såg det som självklart att ta mina tabletter. Men jisses vad min man började tjata på mig om att flyga utan. Han är inte det minsta flygrädd ska tilläggas. På ditresan tog jag medicin ändå och fick en bra flygning. På hemresan tjatade han på om hur dåligt det är att ta tabletter och om hur jag måste utmana mig själv och göra framsteg. Meningen är minsann inte att jag ska tabletter när jag flyger, utan att jag inte ska behöva menar han. Så efter en lång övertalning (dvs massa tjat från hans sida) avstod jag medicin på hemresan. Och fick så klart förkänning till panikångest och fick dessutom ett bakslag när vi väl kom hem med hjärtklappning och skakningar.
Är det verkligen så fel att flyga på medicin? Har min man rätt som menar på att jag ska vara normal och inte ta medicin? Medicinen påverkar inte honom det minsta, jag kan ta hand om barn och kör bil med den i kroppen.