Mammor som aldrig bjuder med oss
Jag fick barn för 2,5 år sedan. Samtidigt fick en kompis som jag lärde känna som barn även barn. vi har hängt till och från i vuxen ålder men inte hela tiden men har vi träffats i affär o grejer har vi pratat. Vi började hänga på öppna förskolan och har då träffats 2 gånger i veckan, vart ibland och träffats hemma hos bevara med andra mammor mm. I vårt mamma gäng var det även en annan mamma som man tydligt märkte av att hon såå gärna ville vara med denna tjej och såg upp till henne. Hon ville hänga med min kompis varje dag när de var hemma vilken min kompis sa hon tyckte var jobbigt. I vilket fall så slutade det med att de började göra saker på egen hand mycket. De pkte på utflykter, hittade på saker bara de 2. Däremot så har denna mamma även träffat mig oh mitt barn en hel del. Det är svårt att förklara men det känns som det blivit att denna andra mamma vill bara träffa mig när den andra inte kan. Men de kan ALDRIG fråga om vi vill vara med. Tex så bjöd hon in sin familj på nyår, midsommar mm. Så ja de har ju helt klart blivit bra kompisar. Men när vi alla umgås som vi bara gör på kalas så sitter denna andra mamma och liksom pratar om hur glad hon är att hennes dotter har den andra dottern som kompis o att de kommer va kompisar livet ut mm. Det känns bara så dumt att min dotter då sitter där. Sen för nån dag sedan så frågade hon som jag vart kompis med länge om att vi måste ses snart o det bestämde vi. Dock inget dstun men jag sa att jag hade semester än. Ändå så åker de 2 till Köpenhamn. Kunde de då inte frågat mig o min dotter om de vet vi bara sitter hemma? Det var kanske svårt att hänga med o det kanske är jag som överreagerar men det känns lite som vi bara passar att vara med ibland.