Hur mycket oväsen är normalt från familj med autismbarn?
Har en granne ovanpå mig i hyresrätt där det stundtals varit väldigt livat på sent kvällen. Nu under sommarlovet har oväsendet skjutits ännu ett par timmar fram.
Har varit och ringt på några gånger i början när jag bodde här, och de har förklarat att ena pojken har autism, vilket jag även själv märkt när jag träffat honom.
Nu har det ju kunnat varit nästan slagsmål, fysiska eller verbala sådana framåt midnatt, ibland längre.
Har förstått av en kollega på jobbet som själv har en pojke med autusm att det sätter höga krav som förälder. Skillnaden är väl att de inte låter sina barn vara uppe senare än 8 på kvällen. De ovanför mig kan vara vakna till 21-22 även vardagar...
Hur mycket ska man behöva höra innan det gränsar till störningar? Jag lyfte frågan med min hyresvärd redan i början och de tog det utan min vetskap upp det med grannen som blev skogstokig och ville ha ett möte och reda ut saken. Det rann ut i sanden och sen är allt som förr igen.
Får ju känslan av att det ses mellan fingrarna pga pojkens autism, vilket jag förstår om det är en svår situation, men skulle jag ställa mig och skrika och vråla på nätterna skulle jag förmodligen bli vräkt tillslut.