Min partner överöser mig med komplimanger och i nästa stund blir har iskall
Jag vet inte riktigt vad som sker.. vi har varit tillsammans i snart tre år, bor inte ihop, vi träffas varannan vecka utan barn och ibland med barnen. Jag ser ofta ett mönster att i början av veckan vi träffas utan barn är han väldigt på, kär, säger hur fantastisk jag är, fysisk mm, men i slutet av veckan eller sista kvällen blir han helt off, och många gånger slutar det i bråk då jag inte fattar vad som händer och undrar om jag gjort något fel.
Igår hände något som jag fortfarande känner mig chockad över. Vi har haft en underbar vecka, han kommer hem från jobbet och ger mig massa bekräftelse, vi lägger oss sked och kollar film och han säger att han längtar hela dagen efter att få hålla om mig. Sen ringer telefonen och när han kommer tillbaka är han som förbytt. Han är uppenbart upprörd över något och när jag frågar vad det är är han otrevlig mot mig och säger att han inte vill prata. Vi sitter tyst i en timme och sen frågar jag igen om jag gjort något eller vad det är, då blir han otrevlig igen. Sen var han helt off, kramade mig inte godnatt och nu när han skulle till jobbet gav han en kram bara, vi kommer inte träffas på över en vecka nu.
Jag fattar noll. Jag har ju inte gjort något, det är inget som har med mig att göra men ändå blir han såhär mot mig. Jag blir så ledsen. Får panik över känslan, och känner helt plötsligt ett stort behov av bekräftelse. Varför gör han såhär?