• Birman

Jag fattar int

Kan någon förklara för mig hur en del tjejer fungerar. Min kompis pojkvän betedde sig som en ren och skär idiot förra helgen, skickade dryga sms där han bland annat skrev att hon skulle packa ner alla hans kläder och att de har ett tråkigt förhållande bara för att de inte gör något. När det är han som sätter sig i soffan med sin mobil så fort de har ätit och skulle min frågar om de ska göra något så orkar eller vill han inte. Vad gör man då?
    Förra helgen blev han full trots att han inte tål alkohol. I detta stadiet så ska man absolut inte ta fram sin mobil och börja skriva en massa sms som man dagen efter "inte kommer" ihåg till sin partner. Så varför händer det?

Min vän hörde av sig till mig när detta hände och jag sa till henne lämna honom nu för detta är inte första gången det händer utan mer den femtioelfte gången. Lyssnade hon på mig? Nej tyvärr inte, hon hotade lite grann med att om det händer igen så glider de ifrån varandra. 

Nu kommer det bästa, idag är hon med pojkvännen hos hans föräldrar och hjälper dem vilket inte är fel, men just bara det här att det som hände i helgen har inte hänt. Hur långt kan man sjunka för kärleken? Jag hade aldrig gjort det så mycket stolthet har jag och man utnyttjar inte mig psykiskt.

Är jag helt lost in translation som inte förstår hur tänker. För att bli så sårad en dagen och sedan är det precis som inget har hänt, Hur jäkla korkad får man vara? 

Visst hon lever sitt liv men snälla 

• Svar på tråden Jag fattar int
  • Anonym (Bängt)

Vad som helst för att slippa vara ensam.

Tjejen verkar ha dåligt självförtroende, låg självkänsla. Hon kanske lever med övertygelsen att hon inte är värd bättre, att alla förhållanden förr eller senare blir slentrian och fulla av dåliga kompromisser.

Vad du kan göra som kompis är att fråga henne, föra ett respektfull samtal om hur hennes liv ser ut, om hon är lycklig i förhållandet. Och lyssna aktivt, med följdfrågor. Ge inga goda råd.

• Anonym (Big dick)

Jag hatar tjejer som ska påverka sin kompisar att lämna hela tiden, det förstör så mycket. Uppmuntra dina vänner till att kämpa lite, ge upp så fort de blir tungt vad sänder de för signaler? 

• Anonym (Fan)

"En del tjejer" Tror du det här handlar om gruppen tjejer? Att familjeliv ska representera den gruppen och förstå precis vad din kompis håller på med? Ungefär som rasen pudel eller annat. Tankesättet är helt åt skogen. Människor är individer.

• Anonym (Slätaröver)

Instämmer. Helt sjukt är det och tyvärr inte unikt för din kompis. Det är lite som JamÄn hAn äR jU Så sÖT nÄr hAn SoVer. Dvs han är ju så himla snäll och gullig ibland och hur ska jag bete mig för att han ska förstå att jag blir ledsen när han pissar på mig? Klura klura. Det där med eget ansvar hos killar som beter sig sådär verkar vara förborgade hemligheter. 

Nej han kommer inte att sluta bete sig som en sopa och nej det är inte tjejens jobb att utbilda honom i hur man beter sig i en relation. Det är hennes förbannade plikt gentemot sig själv att vända på klacken och gå.

Svar på tråden Jag fattar int