• Oleksandr

Hur gör ni med familjeplanering? Någon som använder appar med delade checklistor?

Hej!

Jag har märkt att det blir mer och mer att hålla koll på i vardagen ? allt från handling och barnens aktiviteter till vem som skulle göra vad hemma.

Vi har provat att skriva på whiteboard, chatta i grupp eller ha gemensamt Google-dokument, men det blir lätt rörigt eller glöms bort.

Nu funderar jag på om det finns någon bra app där man kan:
    ? göra delade checklistor
    ? lägga in påminnelser och uppgifter
    ? ha gemensam kalender (typ födelsedagar eller aktiviteter)
    ? slippa reklam eller konton för hela familjen

Jag snubblade på en app som heter Family Errands ? någon som har testat?

Men jag är också nyfiken på om ni har andra tips som fungerar bra i praktiken.

Hur gör ni för att få familjeplaneringen att flyta?

Dela gärna med er 💬

• Svar på tråden Hur gör ni med familjeplanering? Någon som använder appar med delade checklistor?
  • Anonym (Granbarr)

När jag roddade storfamilj köpte jag en fysisk familjekalender och hängde på ytterdörren och där vi skrev allt  för varje person . 

Upplevde att fysiska kalendrar/listor etc är mycket mer effektivt.  Att ta en bild med mobilen för sitt eget kom-i-håg på väg ut nånstans var bättre än att fippla med appar och alarm. 

Samma med inköpslista. Två fysiska block på kylskåpet med penna. En lista för endast mat och den andra för övrigt (gummistövlar, kattsand , blöjor etc)  fritt för alla att fylla på .

Svar på tråden Hur gör ni med familjeplanering? Någon som använder appar med delade checklistor?