Goneril skrev 2025-08-09 09:58:04 följande:
Säkert ingen i familjen som särdeles uppskattar den här toa/respektive badrumsrutinen. Tänk bara en morgon när alla ska iväg till jobb och skola och står och trampar otåligt utanför toalettdörren! Att de skulle vara nöjda kan du ju inbilla någon annan men inte mig. Fixa nånting mer ÄNDAMÅLSENLIGT! No pun intendent! Det lär ju finnas ett andrahandsval, ett badrum i källaren, och där går det kanske att dra fram en WC-stol. Badrums- och toalettstandarden är ändå inte fullgod, en gästtoalett saknas. Detta är moderna tiders krav och inte 50-talets.
Det är bara att kolla nyproduktion, helst ett badrum per sovrum. Där ligger kraven i dag. Dessa lägenheter är dyra, ingen påstår något annat. Deltidsarbete kan man glömma, dessa bekväma och lyxiga bostäder kräver två goda löner - eller så småningom pensioner om man vill bo kvar. Fattigpensionärer göre sig icke besvär.
Snälla, visa mig lägenheter med ett badrum per sovrum! Eller ens nybyggda hus med det.
Vi flyttade till nyproduktion 2016. Tre sovrum, två badrum, 5rok.
Exet flyttade till nyproduktion i höstas, 4rok, 3 sovrum, två badrum.
Mamma bor i en lägenhet från 70-talet, 3rok, 2 sovrum, ett badrum och en gästtoalett.
Jag har tittat i huskataloger för nyproduktion, ingenstans är det det amerikanska idealet om ett eget badrum för varje sovrum plus extra gästtoalett.
Så vart hittar du dina "ett badrum för varje sovrum"?