• Anonym (Moa)

Någon som testat Speeddating? är det nått som funkar?

Någon är som prövat på speeddating? 

För er som inte vet vad det innebär så tolkar jag det som att en grupp kvinnor och män träffas vid en tillställning eller restaurang/bar. Man antingen minglar runt eller går på korta tidsbestämda dejter, alla får en viss tid med varje person. Sedan så ser man vart det leder. Som jag förstår det så får man meddela arrangören vem av alla dejter man är intresserad av och sedan matchar de ihop folk utefter önskemål. 

Kan ha fel, men tror det är så. Har någon prövar på det? Vad är dina erfarenheter kring det? Hur var det? Hur var alla potentiella partners du fick dejta? Är det värt att testa?  

• Svar på tråden Någon som testat Speeddating? är det nått som funkar?
  • Anonym (?)

Vad är skillnaden mot en större fest? Man går runt, snackar med folk och kanske hittar någon intressant som man försöker träffa mera. 

• Anonym (Ladda)
    Anonym (?) skrev 2025-08-07 14:15:27 följande:

Vad är skillnaden mot en större fest? Man går runt, snackar med folk och kanske hittar någon intressant som man försöker träffa mera. 

Den största skillnaden är att på speed-dejting är ju alla singlar och är där för att hitta någon....

På en fest?....not so much
  • Anonym (Jaha)

I mina ögon - ett jävligt skumt koncept. 
    Som någon innan skrev - större fest. Behöver ju inte vara en fest med random gäster, kan man arrangera speed-dating med bara singlar så borde det gå att arrangera mingelfester med bara singlar också, eller??

• Anonym (Malin)

Jag har varit på det två gånger, för några år sedan. Det var lite färre killar än tjejer (tror det ofta är så) så man fick hoppa över en omgång ibland. Man fick rotera mellan olika bord och prata med varje person i några minuter. Det var också en paus då man kunde mingla. De gångerna jag var på det tyckte jag inte att killarna var så intressanta, man det är ju effektivt att träffa många på en kväll, och en del kanske inte är aktiva på dejtingsidorna. Så testa - det är alltid kul med en ny erfarenhet!

Svar på tråden Någon som testat Speeddating? är det nått som funkar?