Svartsjuk på min partners ex och jämför mig konstant
Jag har varit med min kille i snart 3 år. Jag är väldigt kär i honom och vi har det för det mesta väldigt bra ihop. Jag har dock känt att han betyder mer för mig än vad jag gör för honom. Han är äldre än mig och har två barn tillsammans med sitt ex som han också var förlovad med. Senaste tiden har jag blivit väldigt svartsjuk av mig, då det gång på gång kommer fram nya personer han dejtat eller legat med, tjejer som han umgås mycket med eller stöter på ofta. Jag har även råkat se nakenbilder på han o hans ex tsm, samt gamla kärleks-sms mellan dem. När han nämner något han tycker är attraktivt är det alltid något som han förra tjejer har, vilket gör att jag jämför mig väldigt mycket och LIDER av detta. Jag själv har också haft många sexpartners tidigare, men dessa personer ser jag aldrig o tänker därför aldrig på. Jag känner att han inte är lika kär i mig som han varit i tidigare. Han bekräftar sällan mitt utseende, spendera tid med mig känns som längst ner på hans priolista, när vi bråkar blir han knäpptyst o kommunicerar inte alls, när vi är ifrån varandra längre tid ringer han aldrig. Jag har tagit upp mina osäkerheter och han gör INGET för att det ska kännas bättre för mig, medan jag gör allt för att spräcka hål på hans osäkerheter. Han pratar dåligt om sina ex, vilket jag tar som något dåligt, låter som att han fortfarande bryr sig väldigt mycket. Han säger att han trivs bättre med mig då hans ex bestämde mycket, medan jag inte bestämmer någonting, då jag bor hos honom o han o hans barn redan har egna rutiner. Känns som att jag anpassar mig efter honom hela tiden. Hur hanterar jag dessa osäkerheter, tror inte han riktigt förstår när jag berättar. Jag tror att hans ex var det bästa som hänt honom, och att han liksom nöjer sig med mig då vår relation känns så ytlig från hans håll och jag knappt inkluderas i nåt.