Miniblomma skrev 2025-08-27 20:21:48 följande:
Ja, det känns som att det borde ha varit penicillinet denna gång, så hoppas att denna cykel är mer normal. Jag testar inte vid ägglossning, eftersom jag har jobb med oregelbundna arbetstider, vilket gör att tempning och äl-stickor vid ungefär samma tid varje dag blir lite av en omöjlighet 😅 Jag antecknar dock alla symptom jag känner vid ägglossning och har för det mesta märkt väldigt tydligt när ägglossning sker. Ett par dagar innan äl brukar det bli lite mer flytningar för att sedan bli MYCKET flytningar som är väldigt elastiska en dag och därefter helt torrt. Dagen efter jag haft mycket flytningar räknar jag som äl+1 och då brukar ömhet i brösten och extrem hunger komma som ett blixtnedslag och fortsätta fram till mensen. Förra månaden var som sagt lite knasig. Jag fick flytningarna på samma sätt, men noll ömhet i brösten och ingen förändring i hunger. Denna gång har jag inte alls haft någon dag med kraftig flytning, utan bara lite trådiga flytningar fram till i förrgår (CD11) Och nu är det väldigt torrt. Någon aning till ömhet i ena bröstet, men inte mer, och verkligen ingen hungertopp, så vet inte vad jag ska tänka. Senaste månaden har jag börjat försöka lära känna livmodertappen också och den har igår och idag känts förhållandevis mjuk och hög - eventuellt lite öppen. Min bedömning är att äl ändå skett igår plus minus en dag. Det finns i alla fall simmare från dag 9, 11 och 13, så det är som vanligt bara att vänta sedan. Det är så svårt att veta vad som är normalt och hur mycket det är rimligt att cyklerna spårar när man inte har haft sådan stenkoll på kroppen innan, men bara att lägga i erfarenhetsbanken antar jag!
Med samma partner borde bevisligen även kombinationen vara lämplig, så hoppas att det bara är lite tålamod som krävs för oss!! 🙏🏻
Ber om ursäkt för så segt svar. Jag kände att jag behövde koppla bort lite från allt tänkande på denna längtan och bara försöka leva som vanligt under väntetid till ägglossningen. Jag ska nog faktiskt försöka acceptera situationen mer och ställa in mig på att det är så här livet ser ut nu. Jag försöker tänka ?nästa och nästnästa månad kanske cykeln blir bättre? istället för ?hoppas verkligen att detta är sista cykeln jag behöver hålla på så här?, för det känns så brutalt nedslående när hoppet släcks igen med alla dessa minus. Har svårt att hantera det?
Var är du i cykeln och hur går dina tankegångar nu? ❤️
Förstår!! Jag både antecknar och kör med tester vid äl. Jag hade dock egentligen tänkt att skippa testa denna cykel just på grund av att jag tycker att jag känner av min äl ganska tydligt, och att det bara skapar stress. Men så hade jag en oöppnad cb förpackning så jag kunde inte riktigt låta bli..
Idag började det hända grejer för mig iallafal! Får alltid ont i vänster eller höger äggstock vid äl vilket jag började få imorse och som hållt i sig nästan hela dagen. I samband med det fick jag även dom typiska äl flytningarna.😊 Enligt min kalender är min äl beräknad imorgon 30/8.
Det konstiga är att när jag testade mig ikväll så var testet helt negativt??? Såg inte ens ut att vara minsta förhöjt.
Fattar ingenting då jag ALLTID får smiley när jag har dessa symtomen. Vet inte vad det betyder riktigt.. Ångrar mig att jag ens testade då detta bara skapar kaos i mitt huvud och att jag förmodligen kommer vilja testa imorn igen osv..
Hur som helst så fick jag och sambon till ett nyp på eftermiddagen så det känns bra!! Tänker försöka lita på mina egna tecken på att kroppen har eller är påväg att ägglossa.
Tyvärr far han bort imorgon men kommer tillbaka på söndag som tur är så förhoppningsvis får vi till det igen då..🤣
Ps. Du behöver inte be om ursäkt för sent svar! Vi skriver när vi har tid och känner för det, ingen stress!!
Jag behöver också försöka koppla bort tänkandet efter längtan. Men vi ska verkligen inte tappa hoppet. Det kommer bli våran tur också.❤️ Tänk vad vi kommer bli lyckliga när det där efterlängtade plusset äntligen dyker upp!! Då kommer allt väntande och kämpande kännas värt det. Vi måste nog vara lite snällare med oss själva och bara acceptera att vägen dit är olika lång.😊