• olliolli

CB ägglossningstest med smiley

Hej!
    Då jag och min sambo aktivt försökt bli gravid i 7 månaders tid nu, börjar det bli lite frustrerande att det inte tar sig.. 

Till er som använder er av clear blue ägglossningstester med smiley-indikation (rosa förpackning). NÄR ska man helst ha samlag för att maxa chanserna?
    Jag och sambon har alltid kört nån dag innan och självaste dagen jag får en glad gubbe. Sen oftast uppehåll dagen efter :) -sen på det igen en gång. Efter detta brukar det inte blir så mycket mer.. Gör vi fel? Borde vi fortsätta flera dagar efter glad gubbe..? 

Haha vad desperat man låter.. ber om ursäkt för det. Men vore tacksam för svar!

• Svar på tråden CB ägglossningstest med smiley
  • Anonym (Försök 3)

Hej!
    jag tänker såhär.
    När du får positivt test så är väl ägglossningen någon gång inom 24-36 timmar och så lever ägget ca 24 timmar efter det. (Någon får gärna rätta mig om jag uppfattat det fel.)
    Så maximalt bör ju vara positivt + 60 timmar, dvs 2,5 dag om man tar testet precis i början av lh-stegringen. Så jag tänker att ni är ganska safe.

Jag fick negativt test på onsdag em men positivt på kvällen, så antar att det var precis i början av stegringen. Jag tempar men har ännu inte fått någon ökning så jag tänker att det fortfarande finns en chans idag men att jag antagligen får en tempökning imorgon, då ganska exakt 60 timmar efter positivt test.

Har aldrig räknat så här noga ☺️ blir spännande att se om det stämmer imorgon bitti 😊

• olliolli
    Anonym (Försök 3) skrev 2025-08-08 08:23:47 följande:

Hej!
    jag tänker såhär.
    När du får positivt test så är väl ägglossningen någon gång inom 24-36 timmar och så lever ägget ca 24 timmar efter det. (Någon får gärna rätta mig om jag uppfattat det fel.)
    Så maximalt bör ju vara positivt + 60 timmar, dvs 2,5 dag om man tar testet precis i början av lh-stegringen. Så jag tänker att ni är ganska safe.

Jag fick negativt test på onsdag em men positivt på kvällen, så antar att det var precis i början av stegringen. Jag tempar men har ännu inte fått någon ökning så jag tänker att det fortfarande finns en chans idag men att jag antagligen får en tempökning imorgon, då ganska exakt 60 timmar efter positivt test.

Har aldrig räknat så här noga ☺️ blir spännande att se om det stämmer imorgon bitti 😊

Tack snälla för svar!! Blir så orolig över att vi gör fel eftersom det inte vill ta sig.. Men känns lite lugnande att vi borde ha gjort ?rätt?😅 Jag tempar inte då jag vaknar så många gånger under natten.. Är det inte katten så är det sambons snarkningar.. Så tror inte det är ett alternativ för mig
  • Anonym (Försök 3)
    olliolli skrev 2025-08-08 09:50:41 följande:
    Tack snälla för svar!! Blir så orolig över att vi gör fel eftersom det inte vill ta sig.. Men känns lite lugnande att vi borde ha gjort ?rätt?😅 Jag tempar inte då jag vaknar så många gånger under natten.. Är det inte katten så är det sambons snarkningar.. Så tror inte det är ett alternativ för mig
    Ja samma här, jag tänker också att vi missat något. Hur svårt ska det vara att pricka rätt lixom?
    Tempningen visar väl egentligen bara att man haft ägglossning. Det hjälper ju inte i förebyggande syfte egentligen 😊
Svar på tråden CB ägglossningstest med smiley