• Anonym (Bloomman)

Vi som vill ha ett plus på stickan!

Hej!
    Tänkte att vi som önskar oss ett + på stickan i September (eller kommande månader) kan följas åt i denna tråd?
    Jag har äl ca 4sept och vi har bestämt oss för att gå all in för att försöka pricka den! För att sedan hoppas på ett plus i slutet av månaden.. 🤞🏼

Häng med i tråden så kan vi uppdatera varandra hur det går för skojs skull!😃

• Svar på tråden Vi som vill ha ett plus på stickan!
  • Anonym (Hejhej)
    yny skrev 2025-09-03 10:04:35 följande:
    Ja helst ska man väl testa mitt på dagen, men det funkar inte i mitt liv 😅 så det får bli på morgonen. 
    Jamen samma här, det blir inte alltid jättemysigt liksom ????🥴
    Ah jag förstår. Då får man göra det som funkar!

Nej..är det någon som har något tips för det där, att det inte ska bli så stelt och uppstyrt 😬 Hur gör ni? Slänger ni fram ett positivt ägglossningstest eller går ni och myser och gullar ☺️
  • Lilly48

Insemination gjordes den 28/8.
    Tidigare äl med Ovitrellen.
    Nu väntar man bara in tiden till att det är rimligt att börja testa. 
    Jag skriver rätt mycket med ChatGPT, har lärt mig otroligt mycket där hur en befruktning går till men också hur mycket som ska klaffa för att det ska bli något. 
    Det är knappt så man förstår hur människan inte är utdöd haha. 

Har förväntad implantation i helgen om det nu finns något där inne. 
    BIM den 12/9.

Hoppas det går åt rätt håll för er andra också!

• Anonym (Bea)

Hoppar in här jag med, hade positivt på ägglossnings test igår, 4/9 och vi myste 31,2a och 3e men ska försöka få till ikväll om vi inte är allt för trötta! 

Tog ut min spiral den 4e juli förra året så vi har försökt efter första mensen 11e juli förra året och vi hoppas att det tar sig denna månad då hoppet nästan är borta :( 

Har ett barn sedan innan som är 5 år så ett syskonförsök här dock med ny partner

• Lillkroken

Hej! Såg att denna tråden var lite mindre än den jäättetråd jag hittade först med BIM september.

Hänger gärna mer er här.
    BIM 22/9 ☺️

• Lillkroken

läste igenom tråden efter jag skrev Glad
    såg att ni är fler som testar med Äl-test och funderar på när ni ska ligga ? Om man ligger varje dag. Missar man väl inte äl? Oskyldig De där små rackarna kan ju simma upp till 5 dagar. 

Jag håller tummarna för alla här Glad Att ni prickar ÄL och får ett plus i september! 

• Lillkroken

Såg på någon sida att 35+ kunde man söka hjälp hos läkare efter 6mån aktivt försökande. 35- så var det försöka 1 år som gäller. 

har ni som försökt längre än så kontaktat läkare? 

• Anonym (Hejhej)
    Lillkroken skrev 2025-09-07 15:53:01 följande:

såg att ni är fler som testar med Äl-test och funderar på när ni ska ligga ? Om man ligger varje dag. Missar man väl inte äl? Oskyldig De där små rackarna kan ju simma upp till 5 dagar. 

Jag håller tummarna för alla här Glad Att ni prickar ÄL och får ett plus i september! 

Nej det har du helt rätt i, minst en gång om dagen så täcker man ju upp. Men jag tror inte vi skulle fixa varje dag.. fysiskt lixom 😁 
  • yny
    Lillkroken skrev 2025-09-07 15:53:01 följande:

Jag skulle nog inte palla ligga varje dag 🙈 och inte min sambo heller hehe. Funkar inte riktigt i livet när man har en liten redan och varken tid eller ork finns där. 
  • Lillkroken

Men var 2-3 dag borde ju ?räcka? om ni inte orkar Oskyldig
    Jag hade nog blivit lite avtänd av att hela tiden titta på en sticka. Men de är ju klart.. det kan ju hoppa över en ägglossning.. då vet man ju de? Om de är bra att veta? Tyst Hade nog gjort mig ännu mer avtänd. 

• Anonym (Hejhej)
    Lillkroken skrev 2025-09-07 23:48:13 följande:

Men var 2-3 dag borde ju ?räcka? om ni inte orkar Oskyldig
    Jag hade nog blivit lite avtänd av att hela tiden titta på en sticka. Men de är ju klart.. det kan ju hoppa över en ägglossning.. då vet man ju de? Om de är bra att veta? Tyst Hade nog gjort mig ännu mer avtänd. 

Ja man tycker ju att det borde räcka. Men det är där jag då tänker att jag vill maximera chanserna genom att pricka in exakt rätt timme typ 🤪

Åh jag är precis tvärt om, tycker det är så intressant så skulle vilja veta exakt vad som händer vilken dag 😄
  • Lillkroken
    Anonym (Hejhej) skrev 2025-09-08 20:03:22 följande:
    Ja man tycker ju att det borde räcka. Men det är där jag då tänker att jag vill maximera chanserna genom att pricka in exakt rätt timme typ 🤪

Åh jag är precis tvärt om, tycker det är så intressant så skulle vilja veta exakt vad som händer vilken dag 😄
    Hehe ja där är vi ändå lika.. hade man fått veta exakt allt hade jag gärna vetat.. allt! Men de är väl det där med att testa varje dag och vänta som gör mig lite smått galen kanske :)
  • isa94

Åh, hoppar in jag med! 
    jag hade ägglossning den 10 sep, vi låg 7,8,9. 9.e (dagen innan) ska enligt mc vara den bästa, och dagarna innan ska vara väldigt bra. missade själva dagen men vi klarade inte av en dag till i rad, och som att vi tog dagen innan kändes det kanon. 

Vi försöker matcha in dagarna precis innan ÄL med hjälp av NC. Men blir mer åt
    måste hållet än åt fullt känslostyrt, ska försöka nästa vända att hålla ÄL för mig själv då mannen tycker att pressen blir så stor.  

Detta var första försöket på våran trea så ska bli spännande, försöker att inte ha för höga förhoppningar, både 1.an och 2.an kom på första försöket, men det var 6 o 4 år sen, så vi får se. 
    Har ända fram tills imorse känt en stark känsla av att det varit nått på gång (vilket är för tidigt att säga eller känna) men psykisk, i morse vaknade jag och fick direkt känslan av att ?nää, det är inget denna gång?  ÄL+5 idag BIM den 23 sep. 

• Anonym (Hejhej)

En liten uppdatering här.. Jag hade ingen ägglossning i september. Fick ingen temphöjning. Antar att det gjorde att det blev en kort cykel så jag är redan på dag 4 i nästa cykel. Så nu kör vi en månad till! 🙃

Svar på tråden Vi som vill ha ett plus på stickan!