Ångrar abort nu kan jag inte bli gravid igen
Hej!
Innan ni hinner läsa om mitt problem så vill jag bara få det skriver att jag VET att jag är en idiot och att jag klandrar mig själv varje dag för detta.
Nu till sak!
Förra året i maj så plussade jag efter att aktivt försökt bli gravid. (Försökte 1 gång och gick på första). Av någon anledning blev jag först jätte glad men sedan vände det till något helt annat. Jag blev nästan deprimerad över tanken att jag var gravid. Låg och grubblade varje kväll/natt så jag knappt kunde sova/äta. Kom fram till att det bästa alternativet var abort. Sagt och gjort en abort i v.6+3.
Kändes helt rätt efteråt men klandrade mig såklart fortfarande eftersom det inte var någon klassisk olycka.
Det sjuka är att jag sakta med säkert ångrar mig TOTALT. Vet inte om jag var helt hormonstinn under tiden jag var gravid??? I oktober samma år beslutade jag och sambon att vi skulle börja försöka igen.. Efter det har det inte gått vägen överhuvudtaget.
Känns som att det är gud som straffar mig nu, men med all rätt I guess.
Finns det NÅGON med liknande situation där det inte funkat igen efter en helt komplikarionsfri medicinsk abort??:(