Butterflies89 skrev 2025-11-04 21:12:51 följande:
Hej!
Vad fint att du ville skriva och dela med dig. Det behöver inte vara peppande, det är ju så det känns för dig.
Jag tror tyvärr att jag kommer känna likadant om jag får barn (vilket jag verkligen vill) och din historia bekräftar ju tyvärr detta...
Killen i detta har hela tiden sagt att det kommer kännas läkande att få ett barn, att jag då kommer glömma aborten. Men jag känner precis som du - det var då jag blev mamma och jag tänker på det varje dag. Och hur mycket jag än kommer älska ett framtida barn tar det inte bort det jag kände för det förra och de enorma enorma skuldkänslor jag känner... hur kunde jag välja bort det barnet men välkomna ett annat? Har väldigt svårt att förlåta mig själv för detta och det känns som att tankarna och sorgen aldrig kommer försvinna. Även om det hade varit fint med en hoppfull historia från någon annan känns det också bra att någon känner likadant och förstår... Skriv till mig om du vill, kanske kan det hjälpa att skriva av sig med någon annan om detta ❤️
Åh, så ledsen för din skull att du behöver känna dessa känslor.. Jag hoppas verkligen att det blir lättare. Skriver gärna till dig, har aldrig skrivit till någon här förut så är lite osäker på hur man gör, men kan vara fint att prata med någon som har upplevelser samma sak ❤️