• Tussan10

Blödning tidigt (10dpo) och stigande grav test??

Hej jag behöver hjälp och tolka dessa test, i början av veckan och jag kunde konstatera positivt test på sticka. Samma dag gjorde jag ett digitalt och fick positivt. 

Men på kvällen började jag blöda och har blött till och ifrån fram tills idag, idag har det avtagit mycket mer. Fyller inte en hel binda men är mörk rött blod? dock tycker jag att mina test ser mörkare ut? 

Vad beror detta på tror ni? Sista testet är taget nu på kvällen så 14 dpo PM.

• Svar på tråden Blödning tidigt (10dpo) och stigande grav test??
  • Anonym (Nattuggla)

Jag har haft sparsamma blödningar kring 12-17 dagar efter ÄL men ändå varit gravid. Ibland hinner inte kroppen stoppa mensen, eller att blödningarna kommer från att ägget fäster och växer sig fast ordentligt. Jag har både fått missfall och friska barn med dessa små blödningar alldeles i början. Om blödningen avtar och graviditetstesterna blir starkare så är du gravid :)

• Anonym (Fx)
    Slutar det helt och hcg fortsätter öka kan allt vara som det ska. Försvinner de positiva testen om en vecka är det nog tyvärr missfall och hcg släpar kvar. 
    Men var uppmärksam på smärta om testen blir starkare eller fortsätter finnas för i värsta fall kan blödningar + långsamt stigande eller avtagande hcg vara utomkvedskap. Då måste du söka vård och få hcg testat i blodet för att faktiskt veta om det ökar som det ska eller inte. Urinstickorna kan inte riktigt mäta även om de blir mörkare efter hand. 
    hoppas på det bästa ❤️
  • Tussan10
    Anonym (Fx) skrev 2025-08-10 07:06:42 följande:
    Slutar det helt och hcg fortsätter öka kan allt vara som det ska. Försvinner de positiva testen om en vecka är det nog tyvärr missfall och hcg släpar kvar. 
    Men var uppmärksam på smärta om testen blir starkare eller fortsätter finnas för i värsta fall kan blödningar + långsamt stigande eller avtagande hcg vara utomkvedskap. Då måste du söka vård och få hcg testat i blodet för att faktiskt veta om det ökar som det ska eller inte. Urinstickorna kan inte riktigt mäta även om de blir mörkare efter hand. 
    hoppas på det bästa ❤️

Ja okej, då ska jag hoppas på det bästa. ❤️
    Det känns som blödningen avstannar för inget blod igårkväll och i morse några droppar när jag gick lite efter natten. Har ingen smärta lös förutom lite molande värk för två dagar sedan. 

Bör jag kolla uppbådet om det fortsätter droppa lite men om jag inte får ont? 

• Tussan10
    Anonym (Nattuggla) skrev 2025-08-09 23:16:52 följande:

Jag har haft sparsamma blödningar kring 12-17 dagar efter ÄL men ändå varit gravid. Ibland hinner inte kroppen stoppa mensen, eller att blödningarna kommer från att ägget fäster och växer sig fast ordentligt. Jag har både fått missfall och friska barn med dessa små blödningar alldeles i början. Om blödningen avtar och graviditetstesterna blir starkare så är du gravid :)

Detta var lite lugnande information ❤️ jag hade missfall i juni och bara. Hunnit ha en cykel, så jag är såklart livrädd för missfall!! Men då hade jag mycket mer blod, klumpar OCH små kramper.. 
  • Anonym (Fx)
    Tussan10 skrev 2025-08-10 08:50:53 följande:

Ja okej, då ska jag hoppas på det bästa. ❤️
    Det känns som blödningen avstannar för inget blod igårkväll och i morse några droppar när jag gick lite efter natten. Har ingen smärta lös förutom lite molande värk för två dagar sedan. 

Bör jag kolla uppbådet om det fortsätter droppa lite men om jag inte får ont? 

Du kan alltid ringa 1177 eller kontaka din barnmorska för vägledning om du är osäker 🥰
  • Anonym (Nattuggla)
    Tussan10 skrev 2025-08-10 08:52:19 följande:
    Detta var lite lugnande information ❤️ jag hade missfall i juni och bara. Hunnit ha en cykel, så jag är såklart livrädd för missfall!! Men då hade jag mycket mer blod, klumpar OCH små kramper.. 
    Jag har aldrig haft ont vid dessa småblödningar. Mina missfall har kommit flera veckor senare och när jag hade ett tidigt missfall så slutade inte småblödningarna utan dom ökade och så kom kraftig mensvärk. Så mina erfarenheter är att så länge blödningarna minskar och avtar och man inte har ont så är det lugnt. 

Hoppas det går bra den här gången för dig 🙏🏻💕
  • Anonym (Blödning)

Jag började blöda samma dag som min beräknade mens, vilket jag också trodde att det var. när ?mensen? inte Slutade som den brukar efter ca 5 dagar så tog Jag ett test som var positivt. Blödde ytterligare 5 dagar och var helt inställd på ett tidigt missfall då jag även hade mensvärk i samband med blödningen.
    mina test fortsatte att öka i styrka, clearblue digital ökade till 3+ och mina symtom på graviditet blev starkare och starkare. I vecka 8+0 fick vi äntligen komma på ultraljud där vi såg en bebis med ett pickade hjärta och nu går vi in i v16. Så blödningar betyder inte alltid missfall❤️ lycka till! 

Svar på tråden Blödning tidigt (10dpo) och stigande grav test??