• Anonym (Mia)

Om er partner bad er

Jag har bett min man sedan 15 år att hjälpa mig uppfylla några av mina fantasier/kinks. Det var väldigt jobbigt att säga, vet inte varför men kändes pinsamt trots att vi är 45+ och alltså känt varandra länge. Jag insåg bara hur mycket jag längtar efter att han ska exempelvis smiska mig på rumpan, dra mig i håret, ta tag om min hals och på olika sätt vara dominant, binda fast mig osv. Han gick med på det men jag är så rädd att han bara gör det för att jag vill och kanske innerst inne tycker att det är jobbigt. Jag skulle med tiden vilja att han tog i mer, exempelvis slapping även i ansiktet men jag vill inte att han ska bli överväldigad. 

Om du har/haft en partner som haft liknande önskemål berätta hur du kände/tänkte/gjorde. Gick du själv igång på det? Blev du avtänd? Vägrade? Ge mig all input. Jag får ju lita på att han säger att det är okej men vill gärna höra andras erfarenheter.

Inga moralpredikbingar dock.

• Svar på tråden Om er partner bad er
  • Anonym (Trevlig)

Min fru och jag har utvecklat detta eftersom åren gått. Jag är nog naturligt dominant, vilket hon gillar så oftast är det jag som tar initiativ. Det började med lite försiktig smisk på rumpan från mig, och hon gillade det. 

Genom åren har det utvecklats i olika riktningar med inköp av piskor, rep mm. Ibland får hon rejält med smisk på fittan. Ombyte förnöjer. Ibland enkel oralsex, ibland hårdhänt smisk.

Testa er fram sakta. Ibland måste en idé få mogna i huvudet och fantasierna. Första gången kanske det känns ovant, sedan börjar man tänka och fantisera om det och sedan älskar man det, eller inte. 

• Anonym (Roller)
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-10 10:40:08 följande:
    Om er partner bad er

Jag har bett min man sedan 15 år att hjälpa mig uppfylla några av mina fantasier/kinks. Det var väldigt jobbigt att säga, vet inte varför men kändes pinsamt trots att vi är 45+ och alltså känt varandra länge. Jag insåg bara hur mycket jag längtar efter att han ska exempelvis smiska mig på rumpan, dra mig i håret, ta tag om min hals och på olika sätt vara dominant, binda fast mig osv. Han gick med på det men jag är så rädd att han bara gör det för att jag vill och kanske innerst inne tycker att det är jobbigt. Jag skulle med tiden vilja att han tog i mer, exempelvis slapping även i ansiktet men jag vill inte att han ska bli överväldigad. 

Om du har/haft en partner som haft liknande önskemål berätta hur du kände/tänkte/gjorde. Gick du själv igång på det? Blev du avtänd? Vägrade? Ge mig all input. Jag får ju lita på att han säger att det är okej men vill gärna höra andras erfarenheter.

Inga moralpredikbingar dock.

Antingen är man dominant eller är man inte dominant, blir svårt för honom att spela dominant om han inte har det draget.

I min relation är jag (mannen) dominant och min kvinna ug.
  • Anonym (Mäster)
    Anonym (Roller) skrev 2025-08-20 20:20:27 följande:
    Antingen är man dominant eller är man inte dominant, blir svårt för honom att spela dominant om han inte har det draget.

I min relation är jag (mannen) dominant och min kvinna ug.
    Det finns väl de som talar om att "switcha" också?

Jag föredrar att dominera, men tycker det är spännande när frun gör det. Vilket hon nästan aldrig gör.

Gärna ligga med förbundna ögon och bara ta emot... mmm....
  • Anonym (Mia)

Det finns nog någon disposition för dominans i honom ändå! Det har gått mycket bättre än vad jag hade förväntat mig, har försökt beskriva så mycket som möjligt och var gränsen går som någon skrev (tack för tips!). Lite bondage och smisk på rumpan, hårt nerhållen/fasthållen och en hand runt halsen inte jättehårt och med överenskommelse om hur jag signalerar att han behöver lätta på trycket då. Det är bra som början. Ska testa ögonbindel , har inte riktigt tänkt på det för vi är båda väldigt förtjusta över att titta varandra i ögonen och titta på det vi gör med oss själva och varandra. En av de saker jag absolut går igång mest på är att bara titta när han runkar sig själv. Kanske just därför skulle det vara spännande med ögonbindel 

Vi tar det försiktigt, tänker att det inte är någon brådska egentligen men det är väldigt skönt att ha fått det sagt och det har på sätt och vis öppnat upp vårt samtal om vårt sexliv på ett nytt sätt. Jag var rädd att han skulle bli direkt avtänd, men han är en person som går igång väldigt mycket på min upphetsning, något jag vet men kanske egentligen inte har reflekterat så mycket över eftersom det är ömsesidigt, men ändå tror jag lite starkare hos honom.

Att ta in en tredje person tror jag skulle vara direkt dåligt för vår relation. Han är i grunden, väldigt blyg, även om det har ändrats en hel del under åren vi har känt varandra, men han är absolut inte den typen som är öppen för att bjuda in fler personer i förhållandet. Jag är inte säker på att jag själv heller skulle uppskatta det, Jag vill dela detta med honom i första hand.

Vi har också pratat om att det här ju inte är något vi gör hela tiden utan att det behöver varvas med allt annat sex vi har som är fantastiskt i sig. Mer som ett inslag då och då, en krydda snarare än huvudrätten. Tack för alla era svar!

• Anonym (Trevlig)

Kul! Härligt att ni kommit igång med ert experimenterande. Håller med om att mycket man testar blir ju sexigt och upphetsande om man märker att den andra parten blir kåt och upphetsad. 

• Bictric

som man går jag igång på det också, min sambo vill bli dominerad i sängen och bli dragen i håret, smiskad, fasthållen etc.

så länge båda parter är med på det är det ju bara att köra.

• Liza86

Upsskattar själv sådant sex. Men har nog tyckt det varit svårt med killar som inte gillar det. Känns inte äkta.

• Tecum

Jag skulle bli glad över att hon vågar säga vad hon vill och skulle absolut gå med på det. Jag är inte dominant lagd men älskar att se henne njuta och därför vore det inte jobbigt att så att säga "ställa upp".

• Anonym (Mia)

Tack för alla svar i tråden! 

Vi har fått till det riktigt bra, kan prata om vem som vill vad och även vad vi inte vill. Det som jag var rädd för, att han skulle känna att han behövde gå emot sig själv eller inte vågar säga nej, tror jag mest var mina nojor. Den oron stillades ganska bra när han själv tog upp slapping i ansiktet som han trodde att jag skulle be honom om men som för honom var ett definitivt nej (jag hade inte frågat och hade egentligen faktiskt glömt att jag tänkt det, är helt nöjd med hur det är nu!). Jag tänker att det visar att han känner sig trygg nog att säga nej? Jag förstår att han inte vill det och jag kan helt klart leva utan det, det viktiga är att han känner sig trygg och att det är ett gemensamt utforskande mer än bara att "ställa upp" även om jag förstår att det ofta börjar där men att mångas gränser kan töjas lite när man ser att partner tycker om något. Men det finns ju en gräns hos alla och den är ju viktig att ha koll på tycker jag. 

• Smedkocken
    Liza86 skrev 2025-09-06 09:34:07 följande:

Upsskattar själv sådant sex. Men har nog tyckt det varit svårt med killar som inte gillar det. Känns inte äkta.

Tror att det är svårt att fejka sånt utan att det märks! Verkar vara en hel del kvinnor som uppskattar den tyoen av sex! =)
  • Tobben
    Smedkocken skrev 2025-10-22 21:19:58 följande:
    Tror att det är svårt att fejka sånt utan att det märks! Verkar vara en hel del kvinnor som uppskattar den tyoen av sex! =)
    Som man tycker jag att det är väldigt svårt att fejka. Om jag gör något vara för hennes skull som känns obekvämt eller fel för mig så försvinner ståndet. Svårare än så är det inte.
    Första gången en tjej bad om smisk så kändes det lite märkligt, men när vi väl satte igång och jag blev hårdare än någonsin förstod jag att vi var på rätt väg.
  • Anonym (Mäster)
    Tobben skrev 2025-10-24 16:24:18 följande:
    Som man tycker jag att det är väldigt svårt att fejka. Om jag gör något vara för hennes skull som känns obekvämt eller fel för mig så försvinner ståndet. Svårare än så är det inte.
    Första gången en tjej bad om smisk så kändes det lite märkligt, men när vi väl satte igång och jag blev hårdare än någonsin förstod jag att vi var på rätt väg.
    Precis! Man ska prova!
  • Liza86
    Smedkocken skrev 2025-10-22 21:19:58 följande:
    Eller hur så är det ju
  • Anonym (Göran)

Spännande. Låter som ett rollspel. Lite variationer i sexlivet är mycket givande.  Om det är överenskommet annars absolut inte. 

• Anonym (Mäster)

mmm, svider skönt i handflatan, känslan sprider sig ända ner till underlivet

Svar på tråden Om er partner bad er