• Anonym (,:?-?))

Mio, Jysk eller Ikea säng?

Nu vill jag ha tips på vad ni köpt era sängar?
    Jag undrar vilken av dessa är värt att lägga pengarna på? En Mio, Jysk eller Ikea säng? Jag vill ha en kontinental sång 140 bred. Jag har dålig rygg så ni som är duktiga på sånt här. Priset är inte det viktigare utan kvalitet. ..

• Svar på tråden Mio, Jysk eller Ikea säng?
  • Anonym (A)

Vi köpte vår i en Sova butik. En Hilding Anders. Jätteskön, de har kunnig personal också. Är glad varje kväll jag går och lägger mig, trots att det gått 4 år. 

• EnAnonumius

Då rekommendera jag dig att satsa på en riktig bra madrass också när du köper din säng.  Memoryfoam madrass kan ju vara något då det både avlastar och ger stöd åt ryggen när du siver. Bra memoryfoam madrasser är för exempel Tempur.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Sofia)

Jag har en Ikea-säng - jag tror det är Skotterud. Samt en bäddmadrass. Jag har aldrig förstått vitsen med kontinentalsäng, utan kör på resårbotten och bäddmadrass - det känns som om man får bäst säng för pengarna då.

Kolla runt i de olika affärerna, titta på hur madrasserna ser ut i genomskärning och provligg. Kolla också på ev. reor. 

En del gillar memoryfoam, men jag gör det absolut inte. Jag känner mig "fångad" och kan inte röra mig som jag vill. Så testa noga om du köper en sådan. 

Svar på tråden Mio, Jysk eller Ikea säng?