Anonym (Stellabella) skrev 2025-08-11 21:35:45 följande:
Persika var väldigt inne då om jag minns rätt. Tresor t ex. När man kollar på parfymer från den tiden så har dom alltid många fler doftnoter än dagens parfymer om man får tro parfymsiter som rabblar upp sånt.
Anonym (Frida) skrev 2025-08-11 17:22:04 följande:
Det är inte direkt tvättmedel dessa parfymer doftar utan de ska snarare efterlikna doften av nytvättade lakan och linnevatten 🙂 en parfym med lukt av Ariel tvättmedel hade nog inte luktat så gott 😆
Jag älskade nytvättat-parfymerna när de var nya för sådär 10-15 år sedan, jag var så van vid godisdofterna som dominerade marknaden under 00-talet att dessa parfymer med doft av nytvättade lakan kändes vuxna och fräscha. Nu har jag tröttnat lite på dem och använder helst lätta blomdofter.
Instämmer med dina ord. Bara av nyfikenhet vad har du för favoriter idag och vilka var det förut?
Idag har jag en parfym som är från Gucci och heter Bloom, om jag minns rätt 😊 den har en rosa flaska. Ibland lånar jag lite av Dirty från Lush, som jag köpte till min man...
När jag just blivit tonåring stod Naomi Campbells parfymer högt i kurs, speciellt Cat de Luxe. Även Britney Spears Fantasy, Paris Hiltons Heiress, Vera Wangs Princess och Aquolinas Pink Sugar. De luktade verkligen sött och godisaktigt! Jag minns också Jessica Simpsons Dessert Beauty-linje, som jag ägde någon parfym från. För ett tag sedan hittade jag en gammal parfymflaska från Puma med en parfym som hette Flowing, jag tror jag använde den runt 2005-2006. Den var mer blommig och med lite mysk i.
Sen minns jag såklart Date och de varianter som fanns omkring millenieskiftet fram till ca 2008, jag tror jag hade alla 😄
Annars köpte jag många dofter från The Body Shop, deras serier brukar ju komma och gå. Och så vill jag minnas att det fanns en vaniljparfym från Alyssa Ashley (?), samma märke som gjorde en myskparfym som var populär för några decennier sedan, den fick jag många komplimanger för.
En annan parfym som jag fick komplimanger för var Flower Party från Yves Rocher. Den hade en tydlig hallondoft vill jag minnas.
Jag har haft massor av parfymer inser jag nu, och förmodligen ännu fler som jag testat och önskat mig men inte köpt 😄 Hypnose av Lancome, Bonbon av de där som gjorde Flowerbomb, och My way står på önskelistan i alla fall.