• Anonym (Fjärilen)

Hur tolka dessa kramar?

Jag är fjantig jag vet, men säg mig ändå om det här kan betyda något alls? En jag träffar och känner i jobbsammanhang och jag har börjat kramas när vi ses, både som hej och hej då. Nu sist kramades vi hej då och gick ifrån varann men av orsaker så blev jag kvar en stund till och när vi skulle skiljas åt igen så stod vi ännu en gång och sa adios och han tog först ett steg bort men tittade på mig och kom och kramade mig hej då en gång till. Betyder det något överhuvudtaget med tanke på att vi hade kramats hej då typ 15 minuter tidigare?

• Svar på tråden Hur tolka dessa kramar?
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-11 16:37:42 följande:
    Kanske det. Han frågar väldigt mycket om mitt privatliv och vi pratar om våra privatliv en hel del. 
    OK. 
  • Anonym (Erfaren_man)

De kvinnor som svarat i tråden förstår inte att män fungerar på annat sätt än kvinnor. 

Min tolkning, som man, är att han är förtjust i dig. 

• Anonym (Fjärilen)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-08-11 16:46:16 följande:

De kvinnor som svarat i tråden förstår inte att män fungerar på annat sätt än kvinnor. 

Och vem vet bättre än en man hur män fungerar? Tack för ditt svar.  
  • Anonym (A)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-08-11 16:46:16 följande:

Det jag vet är att om någon är intresserad av någon av motsatt kön så tar man det vidare. Man frågar om en träff. 
  • Anonym (Man 58)

Jag har svårt för "kram-trenden" med bekanta och kollegor. jag kramar mina barn och min familj.
    Känns inte naturligt på något sätt att vara såpass intim utanför familjen.

• Anonym (Fjärilen)
    Anonym (Man 58) skrev 2025-08-11 17:08:12 följande:

Jag har svårt för "kram-trenden" med bekanta och kollegor. jag kramar mina barn och min familj.

Det är delvis en generationsfråga tror jag? Kramas inte yngre mer än äldre med alla möjliga? Jag vet att min pappa tänker som du och inte gillar kramandet med "alla" som sker mer idag än förr i tiden.

Om jag då slänger in att den här mannen är närmare 65 år gammal än 35 år vad tänker du då? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-11 17:45:23 följande:
    Det är delvis en generationsfråga tror jag? Kramas inte yngre mer än äldre med alla möjliga? Jag vet att min pappa tänker som du och inte gillar kramandet med "alla" som sker mer idag än förr i tiden.

Om jag då slänger in att den här mannen är närmare 65 år gammal än 35 år vad tänker du då? 
    Creepy.
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (A) skrev 2025-08-11 17:46:39 följande:
    Creepy.
    Varför säger du det? Det är ju inte något övergrepp vi pratar om här. Det skulle han aldrig göra då han är väldigt respektfull mot mig i alla lägen. Jag kramar ju gärna honom också och det märker han ju naturligtvis. 
  • Anonym (Du r kär)

Du kramade ju också tillbaka jättelänge. Dessutom dröjde du dig kvar länge efter att ni sagt hejdå. Du pratar mycket om ditt privatliv med honom. 

Dessutom vill du gärna läsa in att han är kär i dig.

Alla tecken tyder på att du vill mer.

• Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-11 17:50:42 följande:
    Varför säger du det? Det är ju inte något övergrepp vi pratar om här. Det skulle han aldrig göra då han är väldigt respektfull mot mig i alla lägen. Jag kramar ju gärna honom också och det märker han ju naturligtvis. 
    Jag tänker på hur det ser ut för andra, att han som är så gammal kramar dig länge. Det brukar man inte göra på en arbetsplats. Det är faktiskt lite gränslöst av honom, han borde vara mer professionell i hans ålder, kan man tycka.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-11 17:45:23 följande:

Att du sitter och önsketänker. Och jag är man, så då måste jag ha rätt, eller?
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (Du r kär) skrev 2025-08-11 17:57:34 följande:

Du kramade ju också tillbaka jättelänge. Dessutom dröjde du dig kvar länge efter att ni sagt hejdå. Du pratar mycket om ditt privatliv med honom. 

Dessutom vill du gärna läsa in att han är kär i dig.

Alla tecken tyder på att du vill mer.

Jag var tvungen att stanna en stund till då jag väntade på att dom skulle bli klara med en sak jag skulle ta därifrån så jag dröjde mig inte kvar för att få prata med honom. 
    Vi pratar om privatliv och han frågar mycket om mig som inte har med arbetet att göra. Jag vill inte alls nödvändigtvis läsa in att han är kär i mig utan jag frågar bara om det jag har skrivit om tyder på att han tycker om mig, är förtjust i mig, kalla det vad du vill utan att han för den sakens skull tänker fria till mig. Eller alla kanske gör så här med folk man knappt tycker om ens? Jag har ingen aning. 
    Anonym (A) skrev 2025-08-11 18:00:17 följande:
    Jag tänker på hur det ser ut för andra, att han som är så gammal kramar dig länge. Det brukar man inte göra på en arbetsplats. Det är faktiskt lite gränslöst av honom, han borde vara mer professionell i hans ålder, kan man tycka.
    Du tänker så... Jag tänker att andra bara antar att vi känner varann och vissa vet ju att vi gör det? Tror du verkligen att folk reagerar på sånt? Dom kan ju tro att jag är en släkting eller vad som helst. Jag tror inte att han eller vi är så intressanta för någon som bara råkar se oss att dom tänker något mer på det. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-12 14:36:33 följande:
    Jag var tvungen att stanna en stund till då jag väntade på att dom skulle bli klara med en sak jag skulle ta därifrån så jag dröjde mig inte kvar för att få prata med honom. 
    Vi pratar om privatliv och han frågar mycket om mig som inte har med arbetet att göra. Jag vill inte alls nödvändigtvis läsa in att han är kär i mig utan jag frågar bara om det jag har skrivit om tyder på att han tycker om mig, är förtjust i mig, kalla det vad du vill utan att han för den sakens skull tänker fria till mig. Eller alla kanske gör så här med folk man knappt tycker om ens? Jag har ingen aning. 
    Anonym (A) skrev 2025-08-11 18:00:17 följande:
    Du tänker så... Jag tänker att andra bara antar att vi känner varann och vissa vet ju att vi gör det? Tror du verkligen att folk reagerar på sånt? Dom kan ju tro att jag är en släkting eller vad som helst. Jag tror inte att han eller vi är så intressanta för någon som bara råkar se oss att dom tänker något mer på det. 
    Ja, om det inte kramas mellan andra anställda så ter det sig märkligt att ni håller på med det offentligt. 

Men om ingen annan bryr sig och ni inte bryr er, så fortsätt. 

Min undring är mer, varför frågar du oss och inte han?
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (A) skrev 2025-08-12 14:46:43 följande:
    Ja, om det inte kramas mellan andra anställda så ter det sig märkligt att ni håller på med det offentligt. 

Men om ingen annan bryr sig och ni inte bryr er, så fortsätt. 

Min undring är mer, varför frågar du oss och inte han?
    Jag vet inte om andra kramas och jag vet inte heller om någon bryr sig. Gör dom det så får han lösa det problemet om någon skulle ta upp det. Vad menar du att jag ska fråga honom? Varför han kramar mig? Det skulle ju vara jättekonstigt att fråga och eftersom att jag inte har något emot det så får det gärna fortsätta så. Jag ville bara fråga här för att få några andra perspektiv på saken och om andra kramar någon dom känner genom jobbet, det är ingen allvarlig grej. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-12 15:07:30 följande:
    Jag vet inte om andra kramas och jag vet inte heller om någon bryr sig. Gör dom det så får han lösa det problemet om någon skulle ta upp det. Vad menar du att jag ska fråga honom? Varför han kramar mig? Det skulle ju vara jättekonstigt att fråga och eftersom att jag inte har något emot det så får det gärna fortsätta så. Jag ville bara fråga här för att få några andra perspektiv på saken och om andra kramar någon dom känner genom jobbet, det är ingen allvarlig grej. 
    Jag tror de flesta förstår att du är ute efter om han gillar dig på ett romantiskt vis. Vilka fler perspektiv skulle det annars finnas, menar du?

Vad ska du med den infon till, du verkar ju inte vilja ta det vidare och inte han heller. Men göder det ditt ego att en 30 år äldre man gillar dig på ett romantiskt vis, så tacka och bocka. Du har kanske svårt med relationer i din egen åldersgrupp. 
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (A) skrev 2025-08-12 15:29:18 följande:
    Jag tror de flesta förstår att du är ute efter om han gillar dig på ett romantiskt vis. Vilka fler perspektiv skulle det annars finnas, menar du?

Vad ska du med den infon till, du verkar ju inte vilja ta det vidare och inte han heller. Men göder det ditt ego att en 30 år äldre man gillar dig på ett romantiskt vis, så tacka och bocka. Du har kanske svårt med relationer i din egen åldersgrupp. 
    Man kan väl bara vilja vara lite extra mycket omtyckt också? Det är väl högst mänskligt att vilja att andra tycker om en? Det kan finnas många perspektiv som att det är fullt normalt att kramas flera gånger i jobbsammanhang, att man kan krama folk man inte ens gillar ofta för det, att man kan gilla någon lite extra, att man tom kan vara lite småkär utan att vilja eller kunna ta det längre, att man kan vara attraherad, att man kan tycka jättemycket om någon men ändå bara platoniskt, att man inte alls gillar personen men kramas för att det är bra för affärerna, listan kan göras lång.
    Han är för övrigt inte 30 år äldre än mig. Och varför avslutar du så nedvärderande? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-12 17:19:38 följande:
    Man kan väl bara vilja vara lite extra mycket omtyckt också? Det är väl högst mänskligt att vilja att andra tycker om en? Det kan finnas många perspektiv som att det är fullt normalt att kramas flera gånger i jobbsammanhang, att man kan krama folk man inte ens gillar ofta för det, att man kan gilla någon lite extra, att man tom kan vara lite småkär utan att vilja eller kunna ta det längre, att man kan vara attraherad, att man kan tycka jättemycket om någon men ändå bara platoniskt, att man inte alls gillar personen men kramas för att det är bra för affärerna, listan kan göras lång.
    Han är för övrigt inte 30 år äldre än mig. Och varför avslutar du så nedvärderande? 
    Ja visst. Känn dig extra omtyckt av denna man. Bara ni två vet varför ni gör detta, men ingen av er är intresserad av att ta det vidare. 

Det är ändå lite kul att det inlägget du svarade positivt på var det där en man skrev att det betyder att han är intresserad av dig, inte vänskapligt alltså.
  • Anonym (A)
    Anonym (Fjärilen) skrev 2025-08-12 17:19:38 följande:
    Och angående det med ålder, kanske mina fördomar. Men du låter ganska ung och när beskriver någon som närmare 65 än 35 så tolkar jag det som att han är i alla fall i 60-års åldern. Annars skriver man väl typ 50 plus. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Man 58) skrev 2025-08-11 17:08:12 följande:

Precis så tycker jag också.
  • Anonym (Fjärilen)
    Anonym (A) skrev 2025-08-12 17:30:19 följande:
    Och angående det med ålder, kanske mina fördomar. Men du låter ganska ung och när beskriver någon som närmare 65 än 35 så tolkar jag det som att han är i alla fall i 60-års åldern. Annars skriver man väl typ 50 plus. 
    Du tror att han är 30 år äldre men det har jag aldrig sagt. Vad jag sa var att han är snarare 65 än 35 och det pga att svaren kanske skiftar med tanke på just åldern. Det är mycket som yngre respektive äldre generationer gör olika. Och kramtrenden är ju mer inne nu än 1990 och därför är det inte helt ologiskt att tro att en kram för äldre kan betyda något annat än en kram för yngre. 
    Anonym (H) skrev 2025-08-12 17:55:51 följande:
    Precis så tycker jag också.
    Blev nyfiken på om du skulle kalla dig själv yngre eller äldre?
Svar på tråden Hur tolka dessa kramar?