• Anonym (Ofrivillig singel 46)

För alltid Singel?

Lite ledsen här...
    har så mycket att vara lycklig för, och är nöjd med livet på många plan. Förutom när det gäller kärlek.
    Jag trodde aldrig att der Skulle bli så här och längtar efter "min människa".
    har det väldigt ordnat omkring mig, sköter mig...vänner...ja ni vet. 
    är 46 år gammal om avslutade ett samboförhållande när jag var 30, vi blev som bror och syster. ångrar inte det, men kanske skulle ha kommunicerat bättre. Jag försöker att jobba på mina relationsmönster, vill jag säga med det.
    men därefter, efter att ha varit singel i ett par år, så har jag bara träffat grodor. Mestadels via nätdejting då jag upplever att det är där det händer nuförtiden. Det som jag sett som seriösa har visat sig vilja ha en en rebound. Trott att de är klara från en stor kärlek. Utgett sig för att vilja ha något seriöst, men icke. Haft något problem som de döljer. Övervintrade krogrävar med Allt vad det innebär. de som dejtar andra efter månader-och löften om att de dejtar exklusivt.
    dålig kvalite och moral helt enkelt. 
    helt ärligt, vad är era uppfattninga? går det ens att hitta sann kärlek som 46 åring? Känns som de flesta då liksom
    gett upp och bara vill ha sällskap. Tar gärna emot raka och ärliga svar, men också gärna solskenshistorier. Deppar snart ihop. 

• Svar på tråden För alltid Singel?
    Anonym skrev 2025-08-13 05:27:52 följande:
    "Ganska gammal"?!?!

Ojojoj, folk startar familj i ts ålder. Själv mötte jag mitt livs kärlek vid 59.

Det du!
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-12 23:52:06 följande:

Du är ju ganska gammal. Varför inte bara njuta av singellivet.

nätdejting är nog inget seriöst. du kan inte LETA efter en relation. Kommer det inte bör du vara lycklig ändå. Annars har du större problem i livet.

har själv varit singel sedan jag var 24, och det var inget speciellt seriöst förhållande. Utan som du säger, man var som syskon. Det är inget jag eftersträvar i alla fall.

vad är felet med att vara ensam?

Haha... ja, onekligen lite oförmåga till nyansering där...
    absolut inget fel att vara singel. det har för mig aldrig handlat om att jag måste ha någon dejt igång, jag har hunnit med att vara mycket singel genom åren. Och tänker inte kasta mig ut nu heller. Men så småningom vill jag ha en relation i livet. Inget fel eller rätt tänker jag.
  • Anonym (Majjen)

Är du kvinna eller man?

Vad betyder rebound?

• Anonym (man52)
    Anonym (Majjen) skrev 2025-08-13 13:07:04 följande:

Är du kvinna eller man?

Vad betyder rebound?

Ett ord för att beskriva en ny relation som inträffar väldigt kort efter en separation/skilsmässa. Inte sällan för att hantera smärtan och/eller förlusten av sin tidigare partner/tvåsamhet.

Där den separerade parten kanske inte har landat i sin separation/skilsmässa och kanske mest använder en ny partner för att "må bättre", "ha sex"... utan att personen kanske vet vad den egentligen vill, behöver, söker efter...

• Anonym (Majjen)
    Anonym (man52) skrev 2025-08-13 15:39:50 följande:
    Ett ord för att beskriva en ny relation som inträffar väldigt kort efter en separation/skilsmässa. Inte sällan för att hantera smärtan och/eller förlusten av sin tidigare partner/tvåsamhet.

Där den separerade parten kanske inte har landat i sin separation/skilsmässa och kanske mest använder en ny partner för att "må bättre", "ha sex"... utan att personen kanske vet vad den egentligen vill, behöver, söker efter...
    Rebound - vad sägs om "tröstsex"?
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Ofrivillig singel 46) skrev 2025-08-13 06:57:18 följande:
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-12 23:52:06 följande:

Du är ju ganska gammal. Varför inte bara njuta av singellivet.

nätdejting är nog inget seriöst. du kan inte LETA efter en relation. Kommer det inte bör du vara lycklig ändå. Annars har du större problem i livet.

har själv varit singel sedan jag var 24, och det var inget speciellt seriöst förhållande. Utan som du säger, man var som syskon. Det är inget jag eftersträvar i alla fall.

vad är felet med att vara ensam?

Haha... ja, onekligen lite oförmåga till nyansering där...
    absolut inget fel att vara singel. det har för mig aldrig handlat om att jag måste ha någon dejt igång, jag har hunnit med att vara mycket singel genom åren. Och tänker inte kasta mig ut nu heller. Men så småningom vill jag ha en relation i livet. Inget fel eller rätt tänker jag.
    Det är inget man kan bestämma om det ska komma eller ej. Gör det så gör det, annars får det vara
  • Anonym (man52)
    Anonym (Majjen) skrev 2025-08-13 16:30:15 följande:
    Rebound - vad sägs om "tröstsex"?
    Nu gav jag bara den gängse definitionen på vad som menas med en rebound-relation...

visst, "tröstsex", men det blir ett väldigt smalt tankesätt.

Rebound behöver inte bara innefatta just "sex", utan kan ofta även handla om att personen inte mäktar med att vara ensam, kan hantera sin "plötsliga" ensamhet och måste fylla tomrummet med att direkt inleda en relation med någon ny... 
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-13 22:56:25 följande:
    Det är inget man kan bestämma om det ska komma eller ej. Gör det så gör det, annars får det vara
    Nej det vore ju konstigt att tro att man kan bestämma en sådan sak. Men man kan ju hoppas.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym skrev 2025-08-11 19:43:56 följande:

Jodå, det går att träffa rätt senare i livet.
    Jag hittade min stora kärlek vid 59 års ålder, en del år sedan nu och vi är lika lyckliga fortfarande.

Jag sökte ingen och en dag stod han bara där och uppmärksammade mig. och på den vägen är det.

Det här är intressant tycker jag. Är 40 år och känner igen mig i TS känslor. Har väl tänkt att jag inte kommer att träffa någon nu, jag är för gammal och tåget har redan gått. Har några misslyckade relationer bakom mig men har varit singel länge. Nu är det är bara skadat gods där ute som inte vet vad de vill eller bara vill ha sex. Får jag fråga om ni är i samma ålder eller om det är en åldersskillnad, att han är äldre?
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Mmm) skrev 2025-08-15 16:06:00 följande:
    Det här är intressant tycker jag. Är 40 år och känner igen mig i TS känslor. Har väl tänkt att jag inte kommer att träffa någon nu, jag är för gammal och tåget har redan gått. Har några misslyckade relationer bakom mig men har varit singel länge. Nu är det är bara skadat gods där ute som inte vet vad de vill eller bara vill ha sex. Får jag fråga om ni är i samma ålder eller om det är en åldersskillnad, att han är äldre?
    Jag (som träffade en ny när jag var närmare 50) tänker att det inte alls bara är "skadat gods" där ute. Det är också de som tröttnat på sina partners och beslutat sig för att skilja sig. Det är ofta för att de har lite högre ambitioner/energi/social kompetens osv än deras ex.
    Sedan finns det också änkor/änklingar. 
    Alla som blir singlar 40+ blir det inte för att de blir bortvalda!
  • Anonym (Majjen)
    Anonym (man52) skrev 2025-08-14 11:16:47 följande:
    Nu gav jag bara den gängse definitionen på vad som menas med en rebound-relation...

visst, "tröstsex", men det blir ett väldigt smalt tankesätt.

Rebound behöver inte bara innefatta just "sex", utan kan ofta även handla om att personen inte mäktar med att vara ensam, kan hantera sin "plötsliga" ensamhet och måste fylla tomrummet med att direkt inleda en relation med någon ny... 
    Hm... "tröstförhållande" kanske?

Vad som helst är bättre än det obegripliga "rebound". 
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-08-15 16:59:19 följande:
    Jag (som träffade en ny när jag var närmare 50) tänker att det inte alls bara är "skadat gods" där ute. Det är också de som tröttnat på sina partners och beslutat sig för att skilja sig. Det är ofta för att de har lite högre ambitioner/energi/social kompetens osv än deras ex.
    Sedan finns det också änkor/änklingar. 
    Alla som blir singlar 40+ blir det inte för att de blir bortvalda!
    Jag har varit på diverse dejtingsajter och appar från och till i över 5 år och det är vad jag har stött på. Rädda, osäkra män som inte vet vad de vill. Kan inte lova något, vill inte binda sig, men vill gärna ligga. Men jag kanske har haft otur bara. 
    Anonym (Mmm) skrev 2025-08-15 20:46:49 följande:
    Jag har varit på diverse dejtingsajter och appar från och till i över 5 år och det är vad jag har stött på. Rädda, osäkra män som inte vet vad de vill. Kan inte lova något, vill inte binda sig, men vill gärna ligga. Men jag kanske har haft otur bara. 
    Upplever du skillnad mellan betalappar och tex tinder?
    jag har tidigare provat båda, men tycker det är lite samma faktiskt...
  • Anonym (Stefan)
    Mycket ligger också i vad du själv signalerar och vilka män du drar till dig och vad du söker för egenskaper...precis som jag skrev till ts i början...  vissa egenskaper du attraheras av kanske bara finns hos olika typer "skadade" män  genom att du tex har låg självkänsla eller på andra sätt nedvärderar dig ...  du behöver som ts bryta mönstret..  
  • ResanTillMelonia
    Varför fortsätter du då? Låt det komma till dig naturligt Istället. Och om det strular redan från början - lägg inte ned mer energi på det. Det talar ganska starkt för att det kommer bli en energikrävande process att gå in i något med en strulpelle
Svar på tråden För alltid Singel?