Anonym (Sofia) skrev 2025-08-12 20:20:53 följande:
Ja, jag somnar med blött hår. Jag vet många som gör likadant, och aldrig hört talas om att någon har fått svamp i hårbotten. Testa några gånger och se om du tycker att det blir bra! (vet inte hur det blir med tunt hår, mitt är normaltjockt, tror jag)
Mitt hår är nästan till bh-bandet fram, och lite längre bak.
Jag får testa.
Anonym (Juli) skrev 2025-08-12 20:32:16 följande:
Jag tycker frisyren du beskriver är fin. Möjligen lite flickaktig, men om du är ung så gör ju inte det något! Var jag 30 med lite barnsligt ansikte hade jag valt nåt annat för att inte se yngre ut än jag är. Nu är jag 50 och det känns på nåt sätt som att jag är för gammal för en sån frisyr (fånigt, jag vet!). Jag förknippar den med ungdom. När jag googlade var det också nästan bara unga tjejer på bilderna.
Är inte ung längre tyvärr. Menar du halvt upp/ner nu eller menar du hästsvans med utdragen lugg som vi har pratat om nu sist?
Anonym (Juli) skrev 2025-08-12 20:37:03 följande:
Angående volym så har jag själv valt att gå med mitt hår istället för mot det och haft huvudnära frisyrer (kort, page, långt i tofs). Gärna med lite lösa testar runt ansiktet så att det inte ser så stramt ut. Som ung hade jag dock inte det. Med ungdomsrondör i ansiktet och ett leende på läpparma ska det mycket till för att man ska lyckas se stram och sur ut. Som trött 50-åring med gråsprängt hår är risken större!
PRECIS så är det. Jag tycker det ser jättestramt ut nu med hästsvans utan att dra ut slingor medans det var jättesnyggt stramt när jag var yngre.
Anonym (-) skrev 2025-08-12 20:46:12 följande:
Nä vi pratade inte om samma slags lugg. Ja det du beskriver är fint och precis somndu säger kan det rama in ansiktet på ett fantastiskt sätt(även kort lugg kan vara fint).
Jag tycker att det ser lite bättre ut med utdragna slingor för att det blir mer mjukt och att något händer runt ansiktet nu som medelålders.