• Anonym (Skjortan)

Snabbt! Är skjorta okvinnligt?

Måste vara fint klädd om en timme och behöver hjälp. Är "herrskjorta" fast sydd för damer förstås okvinnligt och hårt? 

Alternativen är lite uppknäppt linneskjorta som jag har i endera beige, mörkblå, ljuslila och olivgrön. Den går ner på höften en bit. 

Lång bomullsskjorta i ljuslila som är helt uppknäppt med en tightare topp under. 

En tight topp med en längre tunn genomskinlig kofta i syntetmaterial. 

Alltihop med utsvängda mörkblå jeans. 

Vad låter mest kvinnligt och finast? 

Män får gärna lägga sina två ören också.  

• Svar på tråden Snabbt! Är skjorta okvinnligt?
  • Anonym (Skjortan)

Det genomskinliga med topp under är i svart. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Skjortan)
    Anonym skrev 2025-08-12 19:33:05 följande:
    Baserat på 100% spontanitet och gissning eftersom det är helt omöjligt att se någonting av det där framför sig på ett korrekt sätt och eftersom du inte definierar "fint klädd" med sammanhang eller klädkod, röstar jag på ovan citerat. Det låter ganska snyggt, tycker jag. 
    Förstår att det är svårt men därför beskrev jag det som herrskjorta för det ser ju ut som det förutom att det är för damer då och lite mer uppknäppt i halsen på linneskjortorna. 

Bomullskjortan i lila är ju uppknäppt hela vägen ner och går nedanför rumpan och spagettitoppen kommer ju att synas som är ganska tight. 

Det svarta genomskinliga är en mjuk kofta som också går nedanför rumpan och är uppknäppt så att en svart spagettitop syns under. 

Fint klädd är väl vardags/dejtklädd i det här sammanhanget men där man inte försöker för mycket. 
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Skjortan) skrev 2025-08-12 19:44:21 följande:
    Förstår att det är svårt men därför beskrev jag det som herrskjorta för det ser ju ut som det förutom att det är för damer då och lite mer uppknäppt i halsen på linneskjortorna. 

Bomullskjortan i lila är ju uppknäppt hela vägen ner och går nedanför rumpan och spagettitoppen kommer ju att synas som är ganska tight. 

Det svarta genomskinliga är en mjuk kofta som också går nedanför rumpan och är uppknäppt så att en svart spagettitop syns under. 

Fint klädd är väl vardags/dejtklädd i det här sammanhanget men där man inte försöker för mycket. 
    Varför försöker du så mkt då? Du verkar långt ifrån avslappnad i dig själv. 
  • Xenia
    Anonym (Skjortan) skrev 2025-08-12 19:06:18 följande:
    Snabbt! Är skjorta okvinnligt?

Måste vara fint klädd om en timme och behöver hjälp. Är "herrskjorta" fast sydd för damer förstås okvinnligt och hårt? 

Alternativen är lite uppknäppt linneskjorta som jag har i endera beige, mörkblå, ljuslila och olivgrön. Den går ner på höften en bit. 

Lång bomullsskjorta i ljuslila som är helt uppknäppt med en tightare topp under. 

En tight topp med en längre tunn genomskinlig kofta i syntetmaterial. 

Alltihop med utsvängda mörkblå jeans. 

Vad låter mest kvinnligt och finast? 

Män får gärna lägga sina två ören också.  

Blus och kjol vore väl mer "kvinnligt". Eller klänning.

Personligen gillar jag linneskjorta i ljuslila bäst.
  • Anonym (Skjortan)
    Xenia skrev 2025-08-12 19:57:28 följande:
    Blus och kjol vore väl mer "kvinnligt". Eller klänning.

Personligen gillar jag linneskjorta i ljuslila bäst.
    Det vore mer kvinnligt men passar inte just idag och jag tycker inte om hur jag ser ut i de klänningar och kjolar jag har. 

Du tycker inte att det är för maskulint med tanke på att det är som en herrskjorta? Jag tänker lite att det svarta eller öppna skjortan visar lite former utan att vara för mycket. 
  • Xenia

Inget av dina val låter fel.

Men vill du visa dina former så välj ett av dessa:

"Lång bomullsskjorta i ljuslila som är helt uppknäppt med en tightare topp under. 

En tight topp med en längre tunn genomskinlig kofta i syntetmaterial."

• Anonym (-)

Låter fint (men många av alternativen lät bra).
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Skjortan)
    Xenia skrev 2025-08-12 20:14:55 följande:

Inget av dina val låter fel.

Men vill du visa dina former så välj ett av dessa:

"Lång bomullsskjorta i ljuslila som är helt uppknäppt med en tightare topp under. 

En tight topp med en längre tunn genomskinlig kofta i syntetmaterial."

Det blev det svarta och det kändes bra att ha på mig. 
    Anonym (-) skrev 2025-08-12 20:50:51 följande:

Låter fint (men många av alternativen lät bra).
    Det får bli det en annan gång. Var det något som lät som att det inte skulle falla dig i smaken? 

Så generellt nu då är skjortor inte för maskulint på kvinnor? Och då menar jag skjortor som i min ts och inte blusar i siden och andra mjuka kanske mer kvinnliga material. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Skjortan)
    Anonym skrev 2025-08-12 22:56:57 följande:
    Grejen är ju att ingen riktigt ser framför sig exakt vad du menar ...
    www.mq.se/dobber-camera-shirt-pink/

Ungefär så fast lite mer uppknäppt och något mer figurnära. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Herakles)

Snyggast.är det du själv känner dig bäst i - inget ger mer än lite sunt självförtroende! Ha det så kul!

Svar på tråden Snabbt! Är skjorta okvinnligt?