Anonym (Nyfiken) skrev 2025-09-08 21:37:30 följande:
Besökte kliniken för en vecka sedan. Allt ser normalt ut. Väntar på progesteron svaret på fredag samt sperma provet
Om allt detta kommer tillbaka normalt vad gör man då? Låter man tiden bara gå eller kan man utföra fler tester eller börja med något läkemedel?
Är 39 år så känner mig inte så sugen att fortsätta slösa på tiden (blev gravid första gången för 1.5 år sedan.
Hej!
det finns en tråd som heter Ivf2025, där kanske du kan hitta fler som är uppe i det nu :)
jag antar de kommer säga till dig att det är bara att köra igång med ivf-behandling (sprutor och sedan ägguttag), så var det för mig och då var jag 36 med lite lägre äggreserv och sambon 43 där hans spermier var bra men inte mer. Vi hade försökt själva i typ två år ifg de sa att det finns ingen tid att förlora. Jag fick sprutor rätt hög dos och sen ägguttag några veckor efter start , lyckades få 2 ägg då tror jag som överlevde. Fick ett isatt dag 3, blev positivt på stickan dag 16 men blödde då så det va en kemisk grav. embryo nr 2 slutade Också i mens. Sen blev det ny omgång sprutor och de lyckades få tre ägg att överleva odling, till slut det sista ägget (återföring nr5) stannade och jag är i v13+0 idag och ska på kub på torsdag!
trodde aldrig det skulle funka för mig, nu är vi ju inte helt framme vid målet men hoppas på det bästa!
lycka till :)