• Anonym (Mira)

Förskola

Jag undrar om jag upplever detta ensamt eller är det normalt ? 

Hej,

Jag jobbar ibland med ett frilansande jobb. Det är genom en app där det läggs upp annonser, och jag gör dessa uppdrag ibland. Därför går min treåriga dotter till förskolan ibland.

Jag mår dåligt av särbehandling från pedagoger som inte förstår vad jag jobbar med. Jag har förklarat att det är ett frilansande jobb hemifrån och att jag vill spendera mycket tid med min dotter. Därför går hon ibland mer, ibland mindre, halvtid på förskolan. När hon är sjuk stannar hon hemma tills hon blir frisk. Hon har alltid rätt kläder för vädret och går alltid ren till förskolan. Jag brukar fråga om de undrar något eller vill fråga om något, men får oftast inget svar.

Tror ni att de har bilden av att jag sliter på mitt barn, fast jag gör mitt bästa för henne? Är det ens normalt att inte vara omtyckt, eller kan det verkligen handla om avundsjuka? Liksom att jag och min dotter alltid klär oss fint, eller att vissa helt enkelt inte accepterar att vissa föräldrar inte lever ett liv som följer normen? Ni får absolut skriva om det är jag som gör fel.

• Svar på tråden Förskola
  • Anonym (d)

...va?

Vad är problemet? Din paranoia?

• Anonym (Monika)

På vilket sätt särbehandlar de dig?

Det enda jag kan tycka är att din dotter kanske inte går tillräckligt ofta och regelbundet för att komma in i verksamheten ordentligt och lära känna de andra barnen. 

• Anonym (H)

Hur blir du särbehandlad? Varför måste du förklara vad du gör?

Svar på tråden Förskola