• Anonym (Anonym)

Är svenska tjejer kallare än mellanöstern tjejer?

Tja

Är svenska tjejer kallare än mellanöstern tjejer?

Vad säger ni?

• Svar på tråden Är svenska tjejer kallare än mellanöstern tjejer?
  • Anonym (Definiera!)

Vad definierar du som kallare?
    Bara uttrycket kallare kan ha olika betydelse hos olika personer.
    Vad ingår i din betydelse av att svenska kvinnor är kallare än kvinnor i andra länder?
    Svårt att jämföra Sverige med ett stort antal länder i mellanöstern.
    Är alla kvinnor i olika mellanöstern länder lika?

• Anonym (Pooey)

På vintern kanske 

• Anonym (K)

Nu när du är i Turkiet kan du väl kolla på plats?

• Anonym (Julianna)

Om svenska tjejer är iskalla säger det nog mer om dig än nationalitet....

By the way...min svärdotter är från Mellanöstern och hon kan emellanåt få Elsa i Frost att verka mesig... slott av is? Pöh!  Svärdottern kan få klimatförnekare att tro på istiden igen....   hon är världens  varmaste och mest kärleksfulla kvinna som finns men dont mess with her... 

• Anonym (XL)

Jag har doppat i båda.  Känns lika

• Anonym (Snälla killen)

Svenska tjejer gillar hårda , gärna kriminella killar ( fast de erkänner aldrig det ) , tjejer från mellanöstern gillar mjuka, svenska och snälla killar och uppskattar dessa. 

• Smecker
    Anonym (XL) skrev 2025-08-13 20:16:16 följande:

Jag har doppat i båda.  Känns lika

Håller med. Har inte känt någon skillnad på temperaturen.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • ResanTillMelonia

Jag är svensk och iskall. Har inte med min nationalitet att göra, utan min autism. Detta märks inte på kvinnor. Men det gör mig kall

• Anonym (Annan kultur)

Det är en helt annan kultur här givetvis. Många ifrån andra länder, speciellt Mellanöstern. Jag har haft kollegor därifrån. Slås av hur självständiga svenska kvinnor är här uppe. Det är inte lika vanligt att vi är gifta, eller t ex har familj och barn.  Och att man kan försörja sig själv som kvinna helt på egen hand.

Det är nog en av dom största chockerna för utländska män. Vi har bland dom mest självständiga och självförsörjande kvinnorna i hela världen enligt undersökningar.

Personligen är jag alltid "kall" men ett bättre ord är nog reserverad. Vi kan vara det här uppe i Norden. För min del har handlar det mer om att jag är nöjd med min tillvaro och inte intresserad av nya bekantskaper. Inte så att jag är otrevlig per automatik. Men om något är ovälkommet, markerar jag absolut. Å andra sidan håller jag mig för mig själv.

Dessutom älskar jag höst och vinter mycket mer än sommar. Min kusin brukar skämta och säga att det märks att jag har "nordiskt" blod i ådrorna. Viking stil:) 
    Jag hanterar kyla mycket bättre än värme. Men jag är uppväxt med vara ute mycket under kallare månader. Var mycket i skogen med min farfar. 

• Anonym (Hehe)

Varför en del tar frågan på ett dumt sätt? 
    Han menar på frågan om kvinnor blir inte kåta och vill knulla lika mycket som andra kvinnor från mellanöstern. 
    Säkert han skiter i dit nationellt och det gör jag med 👌

• Anonym (Fel fel fel)
    Anonym (Snälla killen) skrev 2025-08-14 04:06:59 följande:

Svenska tjejer gillar hårda , gärna kriminella killar ( fast de erkänner aldrig det ) , tjejer från mellanöstern gillar mjuka, svenska och snälla killar och uppskattar dessa. 

Fel som vanligt. Att du orkar.
  • Anonym (Que)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-15 01:04:12 följande:

Varför en del tar frågan på ett dumt sätt? 
    Han menar på frågan om kvinnor blir inte kåta och vill knulla lika mycket som andra kvinnor från mellanöstern. 
    Säkert han skiter i dit nationellt och det gör jag med 👌

Jag trodde det handlade om personlighet. Trevligare, öppnare osv?
  • Anonym (Per)

Alltså, hudtemperaturen på människor brukar ju ligga runt trettiotvå grader oavsett om de är födda i Kiruna eller i Kuwait, men det intressanta är att det kan kännas helt olika beroende på vad luften gör. Om du står ute i minus fem och sen rör vid någon så kan ytan på huden sjunka snabbt, ibland flera grader på bara några sekunder, och då känns det kallt även om kärntemperaturen fortfarande är densamma.

Sen har vi det där med inomhusvärme och hur snabbt värmen hinner återvända när man väl är inne. En del människor verkar hålla kvar värmen längre, nästan som en termos, medan andra svalnar direkt, lite som ett glas läsk med isbitar som bara väntar på att bli rumstempererat. Och det är klart, om någon har varit i en miljö där luften ständigt är över trettio grader så tar det kanske längre tid för huden att kännas sval.

Så egentligen är det mer ett resultat av luft, tid och hur mycket värme som redan finns lagrad än något som sitter i själva personen. Och det kan ändras rätt snabbt om man bara flyttar sig några meter eller öppnar ett fönster vid fel tillfälle.

• Anonym (Undrar)

Hur är mellan Öster tjejer? Jag har ingen aning därför jag frågar 

• Anonym (Självständiga)

Jag antar att svenska män upplever svenska kvinnor som "kalla" för att de är mer självständiga och inte ser sig som männens pass-upp:er. Svenska män bosätter sig gärna i något östasiatiskt land för att kunna hitta en kvinna som de kan underkuva och bestämma över, samt få sex när de vill. Svenska män som röstar SD och inte gillar folk från "MENA-länder" bosätter sig väl inte gärna i mellanöstern, men kvinnor därifrån duger förstås.

Om fler svenska män hade satsat på att bli just män som klarar att ta ansvar och vet hur man behandlar kvinnor i ett jämställt land, dvs som människor och inte som hembiträden och sexdockor, så hade vi nog upplevts som desto mindre kalla.

• Anonym (Pooey)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-08-15 11:23:49 följande:

Hur är mellan Öster tjejer? Jag har ingen aning därför jag frågar 

De kan vara långa, korta, smala, tjocka, gamla, unga, vackra, mindre vackra på ytan men ha ett vackert inre, snälla, elaka, introverta, extroverta, tålmodiga, temperamentsfulla, vissa av dem gillar att laga mat, vissa gör inte det, vissa gillar sport och vissa gillar att göra stillasittande aktiviteter. Ungefär som alla andra tjejer i världen, med andra ord.
  • Anonym (Que)

Jag visste inte att alla svenska tjejer var likadana, eller att alla tjejer från Mellanöstern var stöpta i samma form? Låter vansinnigt trist att dejta några av dem om alla är likadana.

• Anonym (Que)

Jag visste inte att alla svenska tjejer var likadana, eller att alla tjejer från Mellanöstern var stöpta i samma form? Låter vansinnigt trist att dejta några av dem om alla är likadana.

Svar på tråden Är svenska tjejer kallare än mellanöstern tjejer?