• Anonym (Gubbe 60år)

Någon som visat intresse?

Tänkte på det idag att ingen tjej/kvinna förutom min fru då har någonsin visat intresse för mig. Det var då när jag var 24 som hon raggade upp mig och sedan blev vi ihop. Men hon får ofta inviter från olika håll nu var det senast en före detta arbetskompis till henne som hade förklarat att han var så förtjust i henne och hon fick förklara att hon var gift och inte tänkte på honom. Hon tycker det är jobbigt men det måste vara kul att få den uppmärksamheten.

• Svar på tråden Någon som visat intresse?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C)

Tjejer ger inte så tydliga inviter, du kan ha missat en del där. Det är mer leenden och sådant.

Sedan passar man inte alls ihop med alla. Så killar testar att närma sig olika tjejer som de tycker verkar vara intressanta, men det ät tjejen som väljer. Utifrån föräkskelse och vem hon tror hon passar ihop med. 

Så din fru såg något hos dig son hon verkligen sökte antar jag. Vi är inte utbytbara för någon annan trevlig person bara sådär, det är mycket som ska klaffa när man är seriös.

Sedan kan du trösta dug med att män behåller ofta sin attraktionskraft längre upp i åren, om de inte helt förvandlas till en soffpotatis eller helt slutar att vara nyfikna förstås.

• Anonym (A)
    Anonym (Gubbe 60år) skrev 2025-08-14 00:36:41 följande:
    Någon som visat intresse?

Tänkte på det idag att ingen tjej/kvinna förutom min fru då har någonsin visat intresse för mig. Det var då när jag var 24 som hon raggade upp mig och sedan blev vi ihop. Men hon får ofta inviter från olika håll nu var det senast en före detta arbetskompis till henne som hade förklarat att han var så förtjust i henne och hon fick förklara att hon var gift och inte tänkte på honom. Hon tycker det är jobbigt men det måste vara kul att få den uppmärksamheten.

Könsrollerna gör att kvinnor får fler inviter än män, särskilt i din generation. Kan absolut finnas kvinnor som varit intresserad av dig utan att visa tydliga tecken på det om du själv inte visat intresse!
Svar på tråden Någon som visat intresse?