• Anonym (Anonym)

Apple AirPods Max är de farliga?

Tja

Är det farligt att använda airpods max då de funkar med bluetooth (alltså farligt för hjärnan) om man använder den?

Min andra fråga:

Kan man använda USB-C för att ansluta till iphone så man slipper använda bluetooth?

• Svar på tråden Apple AirPods Max är de farliga?
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-14 20:09:34 följande:
    Apple AirPods Max är de farliga?

Tja

Är det farligt att använda airpods max då de funkar med bluetooth (alltså farligt för hjärnan) om man använder den?

Min andra fråga:

Kan man använda USB-C för att ansluta till iphone så man slipper använda bluetooth?

Trådlösa Airpods/Airbuds oavsett märke kräver bluetooth.

Och nej det är inte farligt för hjärnan att använda dem.De hade ju knappast funnits "pods" om det nu skulle vara farligt för hjärnan...

Ja det finns USB-c earbuds för Apple.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonym)
    EnAnonumius skrev 2025-08-14 21:01:57 följande:
    Trådlösa Airpods/Airbuds oavsett märke kräver bluetooth.

Och nej det är inte farligt för hjärnan att använda dem.De hade ju knappast funnits "pods" om det nu skulle vara farligt för hjärnan...

Ja det finns USB-c earbuds för Apple.
    Jag ska istället köpa Apple usb-c till 3.5 adapter och använda vanliga inear hörlurar så slipper jag bluetooth. 

Jag är skeptisk till bluetooth och kommer inte att använda det. Övervägde att köpa Airpods max men struntar nog i det. 
  • Anonym (Reth)

Alltså? AirPods Max, det är inte bara vanliga hörlurar, nej nej? Bluetooth-signalernas frekvenser är exakt sådana som kan påverka hjärnan, små vibrationer som ingen forskare vågar säga högt. Tänk på det, varje gång du sätter på dem så kanske du blir lite mer? mottaglig. Och Apple? ja, de vet exakt vad de gör, man kan nästan tro att det finns små chip som skickar signaler till något större system.

Och sen USB-C? visst, du kan koppla iPhone med kabel, men man vet aldrig. Strömmen kanske också bär på hemliga frekvenser. Jag skulle personligen hålla mig borta från både kabel och bluetooth och kanske stå nära ett gasverk istället, bara för att ?neutralisera? signalerna, man har hört att vissa gasverk faktiskt kan blockera frekvenser från dessa prylar. Eller var det bara rykten??

Vakna upp, folk, världen är full av signaler, och lurarna kanske inte är det värsta?

Svar på tråden Apple AirPods Max är de farliga?