• Anonym (Ts)

Är det lätt att hitta bostad i Gävle?

Planerar på att studera i Gävle och har inte ställt mig i någon bostadskö där. Jag undrar om det är svårt att hitta student boende i Gävle om man inte har ställt sig i bostads kö?

• Svar på tråden Är det lätt att hitta bostad i Gävle?
  • Anonym (Madeleine)

Ställ dig i kö.hos gavlegårdarna. Det finns en hel del lediga lägenheter du kan få utan några särskilda poäng. 
    Jag flyttade hit för 1 år sedan av familjeskäl,  ställde mig  kö i maj... I juni hittade jag i deras kö "bostad direkt" dvs lediga lägenheter som är först till kvarn och man kan flytta in omedelbart eftersom dom stått tomma länge. 
    Jag var enda sökande och fick den på ynka 27 poäng..  i augusti flyttade jag. ..

Jag bor i Sätra där en stor del av studentbostäderna ligger och dom finns en del av också och syns i allmänna kön 

• Anonym (Hin Håle)

Beror mycket på om det måste vara en ledig lägenhet. De som redan är upptagna kan man hitta lätt på t ex Eniro.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2025-08-15 01:00:38 följande:

Beror mycket på om det måste vara en ledig lägenhet. De som redan är upptagna kan man hitta lätt på t ex Eniro.

Tänkte främst på lediga studentlägenheter. Försöker komma undan så billigt som möjligt för en 1a i stan eller i närheten av stan.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Madeleine) skrev 2025-08-15 00:42:46 följande:

Ställ dig i kö.hos gavlegårdarna. Det finns en hel del lediga lägenheter du kan få utan några särskilda poäng. 
    Jag flyttade hit för 1 år sedan av familjeskäl,  ställde mig  kö i maj... I juni hittade jag i deras kö "bostad direkt" dvs lediga lägenheter som är först till kvarn och man kan flytta in omedelbart eftersom dom stått tomma länge. 
    Jag var enda sökande och fick den på ynka 27 poäng..  i augusti flyttade jag. ..

Jag bor i Sätra där en stor del av studentbostäderna ligger och dom finns en del av också och syns i allmänna kön 

Är det så? ställde mig där och har sökt bland lägenheter och studentlägenheter. Verkar som att de jag ser redan står i kö och har 500+ poäng. De som redan stått i kö länge. Var hittade du dem som inte behövde några särskilda poäng? 
Svar på tråden Är det lätt att hitta bostad i Gävle?