• Anonym (Kär)

Kärlek

Idag är det fredag. O på söndag har jag haft ett förhållande i en vecka. Så nykär. Hur länge har du varit tillsammans med din partner? Önskar alla en fin helg. ( Mitt längsta varade i 17 år innan han dog för 13 år sen) 

• Svar på tråden Kärlek
  • Anonym (Kär)

Wow vilken respons. Är alla bittra o sura 😁

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Kär) skrev 2025-08-15 08:27:27 följande:
    Kärlek

Idag är det fredag. O på söndag har jag haft ett förhållande i en vecka. Så nykär. Hur länge har du varit tillsammans med din partner? Önskar alla en fin helg. ( Mitt längsta varade i 17 år innan han dog för 13 år sen) 

Distansrelation sedan ett drygt år tillbaka. Vi lärde känna varandra för 25 år sedan, var tillsammans i 6 månader ungefär, vänner efter det. Hade sporadisk kontakt (pga livet och relationer på varsitt håll) i typ 16 år. För snart två år sedan hörde han av sig då hans fru flyttat ut och de gått skilda vägar. Började återknyta som vänner. Förra våren separerade jag, inte kopplat till att jag o h han återknytit kontakten. Men, genom att stötta varandra har vi hittat tillbaka och på den vägen är det. Vi ses när vi kan och är barnfria. Mina barn vet om, men inte träffat, honom. Hans barn vet inte om mig. 

Den lämnade relationen varade i drygt 22 år. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Kär) skrev 2025-08-15 11:17:56 följande:

Wow vilken respons. Är alla bittra o sura 😁

Nejdå, de flesta sover antingen, eller så är de på jobbet. Men eftersom jag har lunchrast nu svarar jag:

Jag har varit tillsammans med min man i femton år i år, vi blev sambos efter 2,5 år och gifte oss året senare. Vi var nykära länge och det kan nog bero mycket på att vi var särbos så länge, han hade jobb i en stad och jag pluggade i en annan. Vi längtade efter varandra hela tiden. När vi till slut flyttade ihop avtog nyförälskelsen och övergick mer till en djupare kärlek. Jag är fortfarande jättekär i honom.

Jag önskar dig också en trevlig helg och lycka till med kärleken.
Svar på tråden Kärlek