• Anonym (Tomas)

Vi har gjort slut igen

Jag och min särbo har gjort slut igen. Det är nog 3 gången det sker nu på ett år. Vi brukar vara ifrån varandra några dagar men sen så saknar vi varandra och liksom växer ihop igen. Sedan är det bra i några månader innan det blir slut igen. Hur ska jag göra för att inte hamna i fällan igen och gå tillbaka igen? Vi tycker om varandra men ska inte vara ihop

• Svar på tråden Vi har gjort slut igen
  • Anonym (Mrs)

Varför gör ni slut? Bråkar ni ofta eller ni orkar inte vara tillsammans när ni träffas eller ni kanske saknar varandra när ni inte tillsammans? 

• Yllop
    Anonym (Tomas) skrev 2025-08-16 03:02:42 följande:

Vi tycker om varandra men ska inte vara ihop

Bli inte ihop igen då.
  • Anonym (Emma)

En strategi kan vara att skriva upp en lista med alla negativa saker i ert förhållande. Med tiden glömmer man lätt och minns bara de positiva sakerna. 

Läs sen listan varje gång du funderar på att gå tillbaka. Skriv även upp varför du känner dig så säker på att ni inte fungerar ihop. 

Det är oerhört vanligt att glömma det negativa, oerhört vanligt att undra om det verkligen är rätt att förhållandet är över. 

• Anonym (Tomas)

Spännande det där. Nu är vi tillsammans igen.
    vi älskar varandra och att vara med varandra men
    vi måste bli bättre på att ge varandra egentid. Tror nog det de handlar om att vi träffas för intensivt.

• Anonym (.)
    Anonym (Tomas) skrev 2025-08-17 07:19:18 följande:

vi måste bli bättre på att ge varandra egentid. Tror nog det de handlar om att vi träffas för intensivt.

Jag tycker inte det låter som att ni älskar varandra och vill vara med varandra när ni gjort slut så många gånger på bara ett år.. 😕
  • Anonym (I)
    Anonym (Tomas) skrev 2025-08-17 07:19:18 följande:

Du har så fel. Du slösar ditt liv och det kommer aldrig funka. 

När man älskar varandra gör man inte slut och man kan inte träffas för intensivt. Är det rätt är det lätt. 
Svar på tråden Vi har gjort slut igen