• Anonym (Gåsa)

Män som gillar lättklätt på instagram?

Vissa män gillar lättklädda, halvnakna damer på instagram. Följer kvinnor vars konto bara innehåller bikinibilder.. 

Vad handlar sånt om? Är det red flag? 

Anledningen till att jag frågar är för att jag börjar få kontakt med en man, 40+ som följer många lättklädda och har snokat lite och han gillar många foton osv. Inget märkvärdigt kanske, men jag har många män i min närhet som inte är ?så?, även om de gillar hud och tuttar så följer de inte såna konton tex. 

Är det red flag? 

• Svar på tråden Män som gillar lättklätt på instagram?
  • Anonym (Sally)

Ja, i mitt tycke är det. 

• Anonym (Kanske)

Det bestämmer du själv om du tycker det är en röd flagga eller ej.

• Jimmy75

Varför inte ställa frågan rakt ut och se hur han hanterar den?

Jag har lagt märke till att du följer många tjejer som har lättklädda bilder på sig själva på instagram, hur kommer det sig? Jag undrar bara eftersom det är lite av en möjlig varningsflagg för mig.

• Anonym (r)

Ja, röd flagga deluxe. Jättesunkigt.

• Anonym (Typ)

Alla män gillar lättklätt på instagram, men få visar detta eftersom det inte uppfattas så classy. Mer att man är slav under sina drifter.

• Anonym (Gåsapågen)
    Anonym (Gåsa) skrev 2025-08-17 21:25:04 följande:
    Män som gillar lättklätt på instagram?

Vissa män gillar lättklädda, halvnakna damer på instagram. Följer kvinnor vars konto bara innehåller bikinibilder.. 

Vad handlar sånt om? Är det red flag? 

Anledningen till att jag frågar är för att jag börjar få kontakt med en man, 40+ som följer många lättklädda och har snokat lite och han gillar många foton osv. Inget märkvärdigt kanske, men jag har många män i min närhet som inte är ?så?, även om de gillar hud och tuttar så följer de inte såna konton tex. 

Är det red flag? 

Det som händer är inte en Red Flag. Det är bristande självförtroende mot snygga modeller. Du borde inte snoka och Rödflagga. Jobba istället med ditt eget självförtroende. Kvinnor kan inte ta bort mäns naturliga sexualdrift. Eller bestämma vad män tittar på.

Vill du själv ha en man som bestämmer över vad du tittar på när du t.ex. går på stan?

• Anonym (Gåsa)
    Anonym (Gåsapågen) skrev 2025-08-17 22:10:11 följande:

Det som händer är inte en Red Flag. Det är bristande självförtroende mot snygga modeller. Du borde inte snoka och Rödflagga. Jobba istället med ditt eget självförtroende. Kvinnor kan inte ta bort mäns naturliga sexualdrift. Eller bestämma vad män tittar på.

Vill du själv ha en man som bestämmer över vad du tittar på när du t.ex. går på stan?

Mnja, men jag anser, som flera ocan, att det inte är classy och istället sunkigt. 

Jag har nån sorts inre värdighet som gör att jag inte följer män på sociala medier som är modeller, etc. Just av den anledningen att jag inte anser det så stiligt liksom, av mig. 

Driften fattar jag ju att män har, men det finns ju nåt som skiljer de som gillar kroppar på nätet och de som inte gör det, även om driften är densamma.. 

Nånting inom mig får en känsla av nåt som är lite risigt ärligt talat. 

• Anonym (Sally)

Så du likställer at söka upp och medvetet titta på lättklätt på nätet med att se någon man tycker ser bra ut på stan? Ja, om du stirrar på den snygga på stan och följer hen med blicken där den går, ja då är det nästan samma sak.

Båda sakerna är sunkiga. Vill du framstå som sunkig, för al del. Ingen hindrar dig. 
  • Anonym (Pia)

Jag håller inte med dig, och nej det behöver absolut inte handla om självförtroendet. Jag vet att jag är betydligt fulare än såna modeller, men om min man hade gillat och följt sånt innehåll hade min irritation absolut inte handlat om deras utseende. Jag fattar mycket väl att män gillar att se naket, men jag tycker det är märkligt att vilja signalera det för omvärlden genom att gilla såna bilder. Det är liksom inte svårt att hitta sånt material ändå . . . Man måste inte visa att man styrs av reptilhjärnan, eftersom man som människa också har högre funktioner.
  • Anonym (Gåsapågen)
    Anonym (Sally) skrev 2025-08-18 10:56:56 följande:
    Så du likställer at söka upp och medvetet titta på lättklätt på nätet med att se någon man tycker ser bra ut på stan? Ja, om du stirrar på den snygga på stan och följer hen med blicken där den går, ja då är det nästan samma sak.

Båda sakerna är sunkiga. Vill du framstå som sunkig, för al del. Ingen hindrar dig. 

Så, när vi går på stan tillsammans (som ett par) så bestämmer jag över dig som kvinna. Du får absolut inte titta på andra män det minsta lilla. Jag tycker det skulle vara Talibanstyre. Motsvarande kvinnligt Talibanstyre, fast helt PK på Familjeliv vore att förbjuda män att se på andra kvinnor, oavsett om det är på nätet eller IRL.

Kan du förklara varför vi inte skall ha manligt talibanstyre men kvinnligt går bra? Jag förstår att du vill mygla dig till att kvinnor får bestämma över män men inte tvärtom. Mygla, komma med bortförklaringar, låtsats att det är helt olika saker, allt i syfte att gynna kvinnor. 

• Anonym (Mousserande)
    Anonym (Gåsapågen) skrev 2025-08-18 12:32:19 följande:

Så, när vi går på stan tillsammans (som ett par) så bestämmer jag över dig som kvinna. Du får absolut inte titta på andra män det minsta lilla. Jag tycker det skulle vara Talibanstyre. Motsvarande kvinnligt Talibanstyre, fast helt PK på Familjeliv vore att förbjuda män att se på andra kvinnor, oavsett om det är på nätet eller IRL.

Kan du förklara varför vi inte skall ha manligt talibanstyre men kvinnligt går bra? Jag förstår att du vill mygla dig till att kvinnor får bestämma över män men inte tvärtom. Mygla, komma med bortförklaringar, låtsats att det är helt olika saker, allt i syfte att gynna kvinnor. 

Undra om du inte är fel ute nu och har dragit det lite väl. Det TS snarare menar är att du i den situationen du beskriver ovan, går och när tjejen passerat så gör du tummen upp, eller blinkar åt folk runtomkring för att visa vad du tyckte om personen som nyss passerade. TS har aldrig sagt något om att hon reagerar på att han tittar på bilder på andra tjejer, utan HUR han agerar när han gör det, likt exemplet ovan. 
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Gåsa) skrev 2025-08-18 10:08:04 följande:

Mnja, men jag anser, som flera ocan, att det inte är classy och istället sunkigt. 

Jag har nån sorts inre värdighet som gör att jag inte följer män på sociala medier som är modeller, etc. Just av den anledningen att jag inte anser det så stiligt liksom, av mig. 

Driften fattar jag ju att män har, men det finns ju nåt som skiljer de som gillar kroppar på nätet och de som inte gör det, även om driften är densamma.. 

Nånting inom mig får en känsla av nåt som är lite risigt ärligt talat. 

-Driften fattar jag ju att män har.

alltså bitch please. Du låter inte som en kvinna. Du är ingen kvinna och trollar sönder hela nätet. Ingen tror på dig
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Gåsapågen) skrev 2025-08-18 12:32:19 följande:

Herregud, snacka om att läsa in saker jag inte skrivit.

Jag tvingar ingen, killar får glo hur mycket de vill. Men eftersom vi lever i ett fritt land med yttrandefrihet så är det helt ok för mig att skriva att jag tycker det är sunkigt. Ingenstans har jag skrivit vad killar/män får och inte får göra. Fortsätt du glo på både bilder och tjejer på stan. Och låt oss som tycker det är ett sunkigt beteende tycka det. För du är väl inte emot yttrandefrihet?
  • Anonym (Och?)

Jag är en kvinna och följer lättiklädda kvinnor på insta. Är inte lesbisk😂
    Jag tycker bara att det är såå fint. Inte alls konstigt om män gör det och varför skulle det vara ett problem?

• Anonym (Gåsapågen)
    Anonym (Sally) skrev 2025-08-19 08:26:42 följande:
    Herregud, snacka om att läsa in saker jag inte skrivit.

Jag tvingar ingen, killar får glo hur mycket de vill. Men eftersom vi lever i ett fritt land med yttrandefrihet så är det helt ok för mig att skriva att jag tycker det är sunkigt. Ingenstans har jag skrivit vad killar/män får och inte får göra. Fortsätt du glo på både bilder och tjejer på stan. Och låt oss som tycker det är ett sunkigt beteende tycka det. För du är väl inte emot yttrandefrihet?
    Som framgick i mitt tidigare inlägg så är jag emot talibanstyre och därmed för yttrandefrihet. 
    Jag förstår det som att när du kollar på killar så är du riktigt sunkig. Och du får leva med att andra påtalar det för dig.

Både män och kvinnor skall skämmas för att man kikar på motsatta könet?
  • Anonym (LOL LOL LOL)

Att inte fatta eller erkänna skillnaden mellan det man ser på stan och att aktivt följa personer som viker ut sig på nätet är två röda flaggor till.

En för din logiska förmåga och en för din förmåga att tänka sig in i vad andra känner.

GAME OVER.
Svar på tråden Män som gillar lättklätt på instagram?