• Anonym (Plötsligthänderdet)

Ensamma män - om ni plötsligt skulle hitta en kvinna, vilka förändringar skulle ni göra i era liv?

Ni män som är ensamma, om ni plötsligt skulle få kontakt med en kvinna, t.ex. via dating, som ni hade mycket gemensamt med och som ville träffa er mer än en gång, och som på riktigt var intresserade av er, vilka förändringar till det bättre skulle ni göra i era liv? Hur skulle ni, som har varit ensamma väldigt länge, klara av att hantera en sådan omställning, att plötsligt ha någon annan än er själva att tänka på och bry er om?

Eller skulle ni fortsätta vara som ni alltid varit?

• Svar på tråden Ensamma män - om ni plötsligt skulle hitta en kvinna, vilka förändringar skulle ni göra i era liv?
  • Anonym (Mannen)

Klart man anpassar sig, det får man göra oavsett situation. Att inleda en relation innebär alltid anpassning och kompromisser i någon form. Konstig fråga du ställer tycker jag. 

• Anonym (?)

Sluta med att leta ons 
    Lägga mindre tid på kompisar och hobbies 

• Anonym (T)

Jag skulle anmäla mig på Arbetsförmedlingen, storstäda lägenheten, börja duscha regelbundet, klippa mig och boka tid hos tandläkaren. 

Anonym (T) skrev 2025-08-20 18:54:00 följande:

Jag skulle anmäla mig på Arbetsförmedlingen, storstäda lägenheten, börja duscha regelbundet, klippa mig och boka tid hos tandläkaren. 

Och varför är det inget du kan eller förmår göra INNAN du träffat någon? Tror du inte att det skulle öka dina chanser?
    Anonym (Mannen) skrev 2025-08-20 18:51:54 följande:

Klart man anpassar sig, det får man göra oavsett situation. Att inleda en relation innebär alltid anpassning och kompromisser i någon form. Konstig fråga du ställer tycker jag. 

Frågan kan tyckas konstig för den som förstår att ett förhållande innebär kompromisser och anpassning. Men det finns ju de män som inte är villiga att göra några förändringar.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Plötsligthänderdet) skrev 2025-08-20 18:56:32 följande:
    Frågan kan tyckas konstig för den som förstår att ett förhållande innebär kompromisser och anpassning. Men det finns ju de män som inte är villiga att göra några förändringar.
    Det är extremt få män som inte vill göra någon förändring. Så få män så det är faktiskt konstigt att ens prata om det. 
  • Anonym (Anpassning)
    Anpassning om det gör. 
    Det är inte lätt att anpassa sig till saker som man kan inte påverka 
  • Anonym (Anpassning)
    Anonym (Anpassning) skrev 2025-08-20 19:11:22 följande:
    Anpassning om det går
    Det är inte lätt att anpassa sig till saker som man kan inte påverka 
  • Anonym (Anpassning)
    Anpassning och kompromisser om man är man. 
  • Anonym (Anpassning)
    Kraven brukar vara mer anpassad till vad kvinnor vill, det är nog få kvinnor som exempelvis vill bli en hemmafru för att få bli ihop med en man. Det är sällan man hör att kvinnor ska anpassa sig till det som de ogillar 
  • Anonym (Anpassning)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-08-20 19:02:43 följande:
    Det är extremt få män som inte vill göra någon förändring. Så få män så det är faktiskt konstigt att ens prata om det. 
    Precis, män förväntas att anpassa sig oavsett vad. 
    Anonym (Anpassning) skrev 2025-08-20 19:16:37 följande:
    Kraven brukar vara mer anpassad till vad kvinnor vill, det är nog få kvinnor som exempelvis vill bli en hemmafru för att få bli ihop med en man. Det är sällan man hör att kvinnor ska anpassa sig till det som de ogillar 
    Varför är du i behov av en hemmafru? Klarar du inte de dagliga sysslorna själv?
  • Anonym (Anpassning)
    Anonym (Plötsligthänderdet) skrev 2025-08-20 19:24:30 följande:
    Varför är du i behov av en hemmafru? Klarar du inte de dagliga sysslorna själv?
    Det var bara ett exempel. 
    Jag vill inte ha någon hemmafru. 
  • trebarnsfar

Jag skulle inte ändra på mycket. Det första jag skulle berätta är att jag har mest kvinnliga vänner och prata och umgås med dom ofta. Barnen kommer alltid först. 

• Anonym (-)

Svårt att säga när man aldrig varit där men klart man försöker anpassa sig så gott det går. Vissa saker skulle jag säkert tycka var viktigare än innan. 

Svar på tråden Ensamma män - om ni plötsligt skulle hitta en kvinna, vilka förändringar skulle ni göra i era liv?