• Anonym (Mm)

Något annan som har dödsångest

Har under det senaste halvåret haft sån dödsångest, vet inte riktigt vart den kom ifrån eller vad som triggade igång den.

Nästan varje kväll kommer det när jag är ensam, tankarna går "en dag kommer jag inte finnas mer, vad kommer hända när jag inte finns mer, kommer jag komma ihåg min familj, kommer jag någonsin träffa min familj igen, vart kommer jag ta vägen". Jag får en sån stark ångest panik känsla kring dessa tankar. Jag mår så himla dåligt när tankarna vandrar iväg så :(  

Jag vet att vi alla till slut kommer dö, men tycker det är så läskigt att inte veta vad som händer. Om allt blir bara svart och om man bara försvinner helt. 

• Svar på tråden Något annan som har dödsångest
  • Anonym

Jag brukar också tänka många sådana tankar, det är nog normalt och brukar komma i perioder

• Anonym (Mm)
    Anonym skrev 2025-08-20 22:05:12 följande:

Jag brukar också tänka många sådana tankar, det är nog normalt och brukar komma i perioder

Hur hanterar du det? Får det ofta varje kväll innan jag ska sova :(
  • Anonym (?)

Jag är mycket medveten om att jag ska dö en dag. Det är för mig en drivkraft att utnyttja den tid jag har till något bra. En bortkastad dag är en förlorad dag

• Anonym (Mm)
    Anonym (?) skrev 2025-08-21 08:32:04 följande:

Jag är mycket medveten om att jag ska dö en dag. Det är för mig en drivkraft att utnyttja den tid jag har till något bra. En bortkastad dag är en förlorad dag

Försöker tänka så, men ångesten tar över så mycket att det blir svårt :( ska börja äta ångest dämpande medicin på kvällen och det kanske kommer hjälpa 
Svar på tråden Något annan som har dödsångest