• Meliora

33 år låg äggreserv ivf 2 kanske ställs in

Hej,

Detta blir ett långt inlägg.

Jag är 33 år gammal, slutade med p-piller förra året efter att ha ätit det konstant från 16 år till 32 år utan uppehåll.

Efter 7 månader i januari 2025 hade min mens inte kommit tillbaka förutom var jag trodde var en dags bortfallsblödning juli, slutade min p-piller i juni 2024.

Fick tid hos min kvinnohälsa och efter en månads utredning konstaterades att jag har låg äggreserver 0.6 och AFC 9. Äggledarspolning visade blockering på vänster äggledare.

Maj IVF försök 1, tog Gonal F 450 ie i 11 dagar, på grund av nationaldagen blev det 11 dagar istället för 12. Ultraljud 1 dag 8 tre folliklar 10,10,9 mm, ultraljud 2 dag 11, 15,15,16 mm. Dagen för äggplock fick 4 folliklar (1 stor resten små) fick bara 1 ägg som inte befruktades.

Nu  är jag i slutet av IVF 2, jag tar gonal f 350 ie och menopur 150 ie jag får veta på måndag om 2 dagar om min behandling ställs in eller inte.

Ultraljud 1 daag 9 1 follikel 10 mm, 9 mm, 6 mm 6 mm

Dag 11 ultraljud 2: 15 mm 14, 8 mm 7 mm 6 mm 6 mm fick veta att de två största är plockningsbara men ska förlänga 2 dagar över helgen och då 14 dagar och nytt ultraljud på måndag. Måste ha 3 folliklar för att få göra

äggplock. Jag är så nervös och ledsen att den på 8 mm igår inte ska bli stor nog, enligt chat gpt växte den bara 0,3 typ på 3 dagar från 6 till 8 mm inte alls stort läkaren sa tt deb rukar växa 2 mm per dag.

Läkarna har velat testa mina ägg en sista gång och föreslår äggdonation nästa.

Vad tror ni om måndag? Hinner den på 8 mm växa till sig? De som var 10 och 9 växte bra på 3 dagar.

Tack för stöd och hjälp.

• Svar på tråden 33 år låg äggreserv ivf 2 kanske ställs in
  • Meliora

Kort fråga: Har någon av er haft en follikel på ca 8 mm dag 12 som hann växa till plockbar storlek? Vad hände för er ? blev det äggplock eller ställdes behandlingen in?

• Anonym (Tino)

Fick de igång din naturliga cykel? Tycker det borde vara värt att försöka lite mer "hemma" kanske med något som hjälper med ägglossning ,så länge ena äggledare funkar. Du är trots allt ganska ung i sammanhanget och dina ägg har kanske god kvalitet även om de är få!
    Inte svar på din fråga men en tanke från mig.
    Lycka till oavsett!

• Meliora

Tin: Jag glömde säga att min mens inte har kommit tillbaka över ett år senare Från att jag slutade. jag har blivit utreds för POI nedsatt prematur ovarian isuffiency för tidigt klimakterie  men inte riktigt fått svar pä detta 

• Meliora

Hej,

nu har jag varit på tredje ultraljudet och inget hade vuxit som det skulle.

slemhinnan var 5 mm

Äggblåsorna de tre största var 17,17, 10. Med all största sannolikhet kommer hela behandlingen att avbrytas nu.

jag väntar på att  min behandlande klinik ska ringa.

jag är ganska shockad haft Menopur 150 och gonal F 350 i 14 dagar mer så uruselt resultat. Det trodde jag inte när jag läste så bra om kombinationen Menopur och gonal f

• Meliora

Min läkare ringde för en stund sedan och äggplocket ställdes in (vilket då inte räknas något positivt).

Jag fick ta Ovitrelle idag prick klockan 12 och ska försöka bli gravid naturligt, lyckas inte det är det diskussion om äggdonation.

Jag har som sagt 2 folliklar på 17 mm idag och hoppas 1 att bli gravid och 2 på tvillingar. Jag är själv tvilling, min morfar var tvilling och har min kusin på pappas sida har tvillingar.

Så skönt att få skriva av sig.

• Meliora

Kom på nu att jag har en blockerad  den vänstra där 99% av äggblåsorna  finns. Tack och lov 1 på 17 mm på höger sida men inga tvillingar är ju möjligt då 

Svar på tråden 33 år låg äggreserv ivf 2 kanske ställs in