• Herr Lindström

Ger upp...

Jag hoppas inte men tror samtidigt på jag inte är den enda som har problem i sin relation där ute? Mina känslor för min sambo har gått ifrån kärlek till något "annat". Det ska alltid handla om henne och hennes mående, allt vara hörd och det är bara en hennes känslor man ska ta hänsyn till. Hur vi andra mår skiter hon fullständigt i och hon kan säga vilka kränkande saker som helst till oss andra i familjen men när vi säger något tillbaka då passar inte det. Hon har inga vänner, ser alla andra kvinnor/släkt (t o m sin syster) som rival och allt är bara andras fel. Det är inget fel på henne utan fel på andra och hon säger all energi ut ur en. Jag hatar henne bokstavligt talat och vill bara att hon ska försvinna ur mitt liv för gott men har en son att tänka på. Jag har hela tiden ett flyktbeteende och tänker bara; att hoppas min son lyckas bättre. Jag vill inte tänka för negativt om kvinnor för att inte att det ska smittas på min son att han heller inte orkar. Det kan inte bara otur att dom jag träffat bara är egocentriska och elaka det måste vara tillfälligheter? Tjejer ni är väl inte så här elaka allihop.? Mvh; en som gett upp privatlivet.

• Svar på tråden Ger upp...
  • Anonym (korven)

Man ska inte vara i en relation med någon man hatar. Det är inte sunt och du lär inte din son vad kärlek är. Det du lär honom är att relation = ta skit. Att hålla ihop för sonens skull är inte rätt väg att gå.

Ta ditt vuxna ansvar och begär skilsmässa. Du och din son har rätt till en frisk tillvaro. Det är viktigt att visa sina barn att relationer inte ska vara toxiska. Du är säkert inte den bästa pappan när du är utsatt för en sådan stress.

Du har rätt att bli lycklig och ha ett värdigt liv. 

Du observerar att din sambo har problem utöver relationen, så troligen har hon större problem. Bli nyfiken på dig själv! Hur kommer det säg att du hamnade här? Vad är det för gamla behov hos dig som du velat tillfredsställa genom att ha en sådan krävande partner? Att bli vän med sitt gamla jag och gå vidare är också en gåva du kan ge till din son!

Du är värd bättre, TS!

• Anonym (Man)

Det finns såklart även bra tjejer. Men av någon anledning dras du till en viss typ, och den typen dras till dig. Har du svårt att sätta gränser? Värdesätter du dig själv? 

Dessa egobrudar visar tendenser redan i början av en relation och om man låter detta ruttna beteende fortsätta så kommer det också att göra det. Du är ju uppenbarligen kvar i relationen även fast hon agerar som hon gör.

Vill avslutningsvis säga att jag tidigare själv dragits till samma, och varit för tolerant. Men inte längre.

• Tecum

Du lever i en destruktiv relation och det bästa du kan göra för din son är att separera och på så sätt visa honom att man inte ska stanna för barnens skull när man mår dåligt.

Svar på tråden Ger upp...