• Anonym (0000)

Hur ofta höras

Hur ofta ska man höras när man börjar skriva och dejta ? Jag skriver med en kille lite grann och vi har skrivit i några veckor jag vet att han jobbar väldigt mycket så vill inte störa honom. Nu har det gått ca 3-4 dagar sen vi pratade ordentligt och då hörde han av sig efter jobbet, jag hade hört av mig tidigare och sen skrev han senare. Jag känner att jag stör men han säger att jag inte gör det. Han svarar alltid och väldigt snabbt. Ska man höra av sig varannan gång eller hur ska man göra ? Saknar honom men vågar inte höra av mig för mycket

• Svar på tråden Hur ofta höras
  • TriC

Se till att träffas istället. I de flesta fall av bara skrivande så rinner det ut i sanden innan en dejt hinner blir av. 

Så om du verkligen är intresserad, föreslå datum och tid för att träffas. Vänta inte! 

• Anonym (0000)
    TriC skrev 2025-08-26 23:55:48 följande:

Se till att träffas istället. I de flesta fall av bara skrivande så rinner det ut i sanden innan en dejt hinner blir av. 

Så om du verkligen är intresserad, föreslå datum och tid för att träffas. Vänta inte! 

Ja men problemet är bara att vi bor sex timmar med tåg och buss från varandra så det går inte bara att träffas spontant 😢🥺
  • Anonym (Zoomie)
    TriC skrev 2025-08-26 23:55:48 följande:

Håller med!
    Anonym (0000) skrev 2025-08-26 23:58:50 följande:
    Ja men problemet är bara att vi bor sex timmar med tåg och buss från varandra så det går inte bara att träffas spontant 😢🥺
    Kanske ta mittemellan-alternativet då? Zoom/teams lr liknande?
  • Anonym (0000)
    Anonym (Zoomie) skrev 2025-08-27 00:59:03 följande:
    Håller med!
    Anonym (0000) skrev 2025-08-26 23:58:50 följande:
    Kanske ta mittemellan-alternativet då? Zoom/teams lr liknande?
    Ja vi får försöka träffas så fort som möjligt och prata Facetime när vi inte kan träffas 🥰
  • Anonym (?)

Träffas! Kan ni inte få till det nu kommer det aldrig bli något.

• En glad tjej
    Anonym (0000) skrev 2025-08-26 23:46:55 följande:
    Hur ofta höras

Hur ofta ska man höras när man börjar skriva och dejta ? Jag skriver med en kille lite grann och vi har skrivit i några veckor jag vet att han jobbar väldigt mycket så vill inte störa honom. Nu har det gått ca 3-4 dagar sen vi pratade ordentligt och då hörde han av sig efter jobbet, jag hade hört av mig tidigare och sen skrev han senare. Jag känner att jag stör men han säger att jag inte gör det. Han svarar alltid och väldigt snabbt. Ska man höra av sig varannan gång eller hur ska man göra ? Saknar honom men vågar inte höra av mig för mycket

Har det gått tre-fyra veckor bör ni får till en träff. Pratar ni i telefon? Om inte, börja ringa varandra istället för att skriva. När jag träffade min särbo var jag ganska på i början. Vi hittade varandra på sociala medier, tror vi kollade in varandra i typ en veckas tid, sedan tog jag mod till mig och kontaktade honom privat via Messenger. Han blev glad, vi började skriva och inom en vecka hade vi träffats. Mitt råd är att inte dra ut på tiden och om killen är intresserad så stör du inte!
  • Anonym (Hmmm..,,,)

Håller med den glada tjejen, om han är intresserad "på riktigt" stör du inte.

Håller även med det alla skriver, se till att boka in en träff IRL så snart som möjligt. Innan ni setts kommer det aldrig bli något mer än brevkompis och slöseri.med tid.

• Anonym (0000)
    En glad tjej skrev 2025-08-27 06:42:36 följande:
    Har det gått tre-fyra veckor bör ni får till en träff. Pratar ni i telefon? Om inte, börja ringa varandra istället för att skriva. När jag träffade min särbo var jag ganska på i början. Vi hittade varandra på sociala medier, tror vi kollade in varandra i typ en veckas tid, sedan tog jag mod till mig och kontaktade honom privat via Messenger. Han blev glad, vi började skriva och inom en vecka hade vi träffats. Mitt råd är att inte dra ut på tiden och om killen är intresserad så stör du inte!
    Ja vi har gemensamma vänner vi hade skrivit lite tidigare i våras men då hade han ganska nyligen blivit singel sen hade vi inte kontakt nu i juni,juli sen kontaktade han mig på messenger nu i augusti och nu har vi skrivit typ en vecka men vi skriver inte varje dag. Nej han verkar vara intresserad iaf isf så tycker jag det på sättet som han skriver han svarade till och med när han jobbade men då skrev han bara "jobbar" för jag frågade vad han gjorde men sen hörde han av sig senare när han var hemma igen
  • ResanTillMelonia
    Anonym (0000) skrev 2025-08-26 23:46:55 följande:
    Hur ofta höras

Personligen tycker jag att det är lite jobbigt med män som hör av sig så mycket, och därefter är ivriga på att fåsvar. Att skriva:
    -haaallllåååååå! till någon som är upptagen är bara mer stressande.

men fråga honom istället. Fråga honom om han också gillar att höras ofta. Att han svarar snabbt är ju ett tecken på det.
  • Anonym (0000)
    ResanTillMelonia skrev 2025-08-28 23:25:40 följande:
    Personligen tycker jag att det är lite jobbigt med män som hör av sig så mycket, och därefter är ivriga på att fåsvar. Att skriva:
    -haaallllåååååå! till någon som är upptagen är bara mer stressande.

men fråga honom istället. Fråga honom om han också gillar att höras ofta. Att han svarar snabbt är ju ett tecken på det.
    Han hörde av sig för 2 dagar sen och då pratade vi en stund men sen skulle han jobba så sen pratade vi inget mer den dagen jag tänkte försöka höra av mig till honom nån dag 
  • Anonym (Hmmm..,,,)
    Anonym (0000) skrev 2025-08-29 00:56:50 följande:
    Han hörde av sig för 2 dagar sen och då pratade vi en stund men sen skulle han jobba så sen pratade vi inget mer den dagen jag tänkte försöka höra av mig till honom nån dag 
    Pratade i telefon?
  • Anonym (0000)
    Anonym (Hmmm..,,,) skrev 2025-08-29 01:17:36 följande:
    Pratade i telefon?
    Nej , vi pratade på Facetime.
Svar på tråden Hur ofta höras