Planerad igångsättning pga oro?
Jag undrar om någon fått igenom planerad igångsättning pga oro för barnet i magen?
Jag blev igångsatt 41+2 med mitt första barn och hade som ångest att barnet skulle dö i magen. Jag var inte funktionsduglig pga oron och när vi åkte in för bedömning var jag livrädd att de skulle skicka hem oss igen och inte sätta igång förlossningen.
Ingångsättningen med vårt första barn var ingen dans på rosor men ändå en trygghet i att barnet var under rätta kontroller och jag inte var utelämnad själv hemma. Det är inte det att jag vill bli igångsatt innan bf utan bara få ett kontrollerat förlopp och inte behöva gå för nära 42 hela veckor.
Med alla diskussioner i media nu om att inte sätta igång förlossningar som de gjort de senaste åren ökar min oro än mer för vår kommanse förlossning till vintern.
Hur ska jag hantera att vara förälder till vårt tidigare barn när jag är säker på att oron kommer vara minst lika stor denna gången.
Ska givetvis ta upp det med min bm men vill höra om någon har erfarenheter? Berätta gärna vilken region.