• Anonym (TS)

Hur agerar ni när pojk- flickvänner kommer över?

Nu börjar dottern bli så stor att hon börjat träffa killar. Hon är inne på andra pojkvännen hittills och jag känner mig alltid så nervös när de kommer till oss. Är rädd att bete mig cringe, säga något fel eller bete mig på ett sätt som gör att de inte vill vara hos oss. Hon är nog mycket borta hos vänner och pojkvännen då hon tycker småsyskon är jobbiga. 
    Vad gör ni när pojkvänner/flickvänner är på besök? 

• Svar på tråden Hur agerar ni när pojk- flickvänner kommer över?
  • Anonym (Elin79)

Jag gör nog inget särskilt, försöker bete mig så som jag hade önskat att mina föräldrar hade gjort när jag var yngre.
    Det är ju trevligt om vederbörande säger hej men jag märker att ibland slinker de bara ner och så står det plötsligt ett par skor i storlek 36 i hallen.
    Nu är min äldsta son 19 så det har kommit och gått ett par varav vissa mer kontaktsökande än andra. Har varit med och ätit, sovit över och faktiskt kommit upp till frukost, någon var med ute och körde kubb osv.

• Anonym (Mor Anna)

Jag är givetvis välkomnande och hälsar och beter mig mest som vanligt när dottern har hem nya kompisar.
    Kan ju hända att jag fixar lite fika till ungdomarna om de vill ha det.
    Jag är mig själv helt enkelt och känner att jag inte behöver tassa på tårna i mitt eget hem och blir förhållandet mer allvarligt blir killen som en son i huset och äter, lagar mat, diskar och plockar upp här som om han vore hemma, har funkat kanon! 

• Anonym (Mor Anna)
    Anonym (Mor Anna) skrev 2025-08-29 12:30:48 följande:

Jag är givetvis välkomnande och hälsar och beter mig mest som vanligt när dottern har hem nya kompisar.
    Kan ju hända att jag fixar lite fika till ungdomarna om de vill ha det.
    Jag är mig själv helt enkelt och känner att jag inte behöver tassa på tårna i mitt eget hem och blir förhållandet mer allvarligt blir killen som en son i huset och äter, lagar mat, diskar och plockar upp här som om han vore hemma, har funkat kanon! 

* beter mig mest som vanligt SOM OM när dottern presenterar någon ny kompis skulle det stå
  • Anonym (E)

Jag gör ingen skillnad mellan flickvän och "vanliga" kompisar, säger hej, kommer de direkt från skolan så frågar jag hur dagen var men sen förvinner de in på rummet eller går ut igen. En pojkvän eller flickvän i tonåren blir man ju liksom inte svärmor till så man behöver inte göra något annorlunda eller extra bara därför

Svar på tråden Hur agerar ni när pojk- flickvänner kommer över?