Kan jag bli tvångsinlagd om jag inte vill gå upp i vikt??
Hej jag sökte hjälp på vuxenpsyk för svår ångest, självskadebeteende, och var rädd att jag skulle döda mig själv ifall min sambo gör slut med mig, vilket han har hotat om om jag inte söker hjälp och nu sitter här.
Under samtalet började de fråga mig om matvanor och sen sa de att jag hade en potentiell ätstörning och skrev det i journalen.
Fick några dar senare träffa skk i ett annat möte och vi pratade ingenting om det men när jag läste journalen från det mötet hade de skrivit att de ville att jag skulle prioriteras till "DBD" (vet ej vad det betyder) pga att jag "inte hade något som helst förståelse till att kroppen också behöver näring". Vi snackade inte ens om mat en enda gång, jag sa bara en gång att min sambo och hans föräldrar önskade att jag skulle gå upp i vikt.
Visst fattar jag att min kropp behöver näring, mdn det var inte ens det jag sökte vård för och nu verkar det som att det har blivit huvudproblemet. Jag är liksom inte heller så farligt smal, ser ju normal ut. Hursomhelst, kan jag bli tvångsinlagd om de t.ex säger att jag måste äta dubbla eller trippla portion eller något och jag vill inte det? Jag mår illa om jag äter för stora portioner.