• Lillmajsan

Blåsor, smärta och knallrött tandkött av vitt snus. Vad göra?

Hej!
    Nu är goda råd dyra!
    Jag i min dumhet började använda vitt snus för ca 4 månader sedan pga att jag ville dra ner på rökningen för att helt sluta va tanken. Nu till problemet; 
    Jag har för dryga veckan sedan fort kraftig smärta med tillhörande rodnad (inflammation) samt vita blåsor på både insidan av överläppen samt tandköttet.
    Jag har nu slutat med snuset men vad kan man göra för att hjälpa kroppen att läka detta samt mildra smärtan.
    Tar tackramt i mot tips.
    Och ja; jag var helt dum i huvudet som började med vitt snus!

• Svar på tråden Blåsor, smärta och knallrött tandkött av vitt snus. Vad göra?
  • Anonym (X)

Finns massa preparat på apoteket för att lindra sån sveda i mun och inflammerat tandkött. ParadoX ellee nåt sånt heter den jag har. 
    Det kommer också lägga sig med tiden. 

• Anonym (Hej)

Det läker av sig själv efter några dagar om du inte snusar mer. Jag snusar själv och får sveda och inflammation i tandköttet och insidan av läppen. Då brukar jag byta sida.

• Anonym (rökavvänjaren)

Alltså...

Det finns tuggummi, plåster, nässprej, inhalator, munsprej, sugtabletter och mikrotabletter att lägga under tungan med nikotin i om man vill sluta röka.
    Säkra testade läkemedel.

Men du ska nödvändigtvis kladda till det med fusksnus som knådas ihop av lungsjuka barn i ett garage i asien?

tobaksfakta.se/granskning-fran-p3-dokumentar-vitt-snus-tillverkas-med-fattiga-och-sjuka-migranter/

Ja, vad säger man ens....Obestämd

• Jesper f
    Anonym (rökavvänjaren) skrev 2025-09-03 08:04:55 följande:

Alltså...

Det finns tuggummi, plåster, nässprej, inhalator, munsprej, sugtabletter och mikrotabletter att lägga under tungan med nikotin i om man vill sluta röka.
    Säkra testade läkemedel.

Men du ska nödvändigtvis kladda till det med fusksnus som knådas ihop av lungsjuka barn i ett garage i asien?

tobaksfakta.se/granskning-fran-p3-dokumentar-vitt-snus-tillverkas-med-fattiga-och-sjuka-migranter/

Ja, vad säger man ens....Obestämd

Och du har inga möbler/heminredning hemma från IKEA? Eller kläder som är tillverkade i Kina eller motsvarande? Vad tror du de tillverkas under för förhållanden i jämförelse?
Svar på tråden Blåsor, smärta och knallrött tandkött av vitt snus. Vad göra?