• Anonym (Tre)

Reklamen har blivit så irriterande

Har märkt på senare tid när jag är inne på familjeliv att det har blivit mer och värre reklam. Såfort man läser ett forum och scrollar ner kommer en stor video upp som täcker halva sidan och texten med. en sida efter kommer ny reklam upp. klickar man bort den kommer en annan upp ovanför. Klickar man bort den med dröjer det kanske mellan 5-10 sek och ny reklam kommer upp. Eftersom något rör sig i varenda video så är det distraherande för läsningen. Så hela tiden är det ett evigt klickande som försämrar upplevelsen av familjeliv. 

Det var inte så mycket reklam förr det kom upp kanske en på varannan sida medans nu kan det ibland ligga tre över varandra eller vad tycker ni?

• Svar på tråden Reklamen har blivit så irriterande
  • Anonym (Daisy)

Installera Ad-blocker så slipper du det.

• Anonym (Desperat)

De kanske är i desperat behov av reklamintäkter nu, när forumet inte lockar till sig så mycket folk längre.

• Anonym (.............)
    Anonym (Desperat) skrev 2025-08-29 16:30:33 följande:

De kanske är i desperat behov av reklamintäkter nu, när forumet inte lockar till sig så mycket folk längre.

Det kanske hade lockat till sig mer folk om inte reklamen var så jobbig
  • Tecum
    Anonym (.............) skrev 2025-08-29 16:38:10 följande:
    Det kanske hade lockat till sig mer folk om inte reklamen var så jobbig
    Håller med, inläggen blir så svårlästa, i synnerhet på telefonen med sin lilla bildskärm. Man blir bara irriterad och reklamen motverkar sitt syfte, man tar avstånd istället för att lockas.
    Något värt att tänka på, både för admin och för reklamköparna...
  • Anonym (Hmm)
    Tecum skrev 2025-08-29 17:08:16 följande:
    Håller med, inläggen blir så svårlästa, i synnerhet på telefonen med sin lilla bildskärm. Man blir bara irriterad och reklamen motverkar sitt syfte, man tar avstånd istället för att lockas.
    Något värt att tänka på, både för admin och för reklamköparna...
    Ja, ganska ofta kan man undra vem i h-e på olika företag som godkänner och beställer reklam.
    Jag stör mig något enormt på Powers reklam på tv. Det är en ren förolämpning på mänskligheten. Icas reklam var ofta lite småfyndig men nu är det ren buskis.
    Har man bytt reklambolag? Skillnaden är ju natt och dag.
    Det finns hur många exempel som helst både på och utanför familjeliv.
  • Anonym (H)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-29 17:18:55 följande:
    Ja, ganska ofta kan man undra vem i h-e på olika företag som godkänner och beställer reklam.
    Jag stör mig något enormt på Powers reklam på tv. Det är en ren förolämpning på mänskligheten. Icas reklam var ofta lite småfyndig men nu är det ren buskis.
    Har man bytt reklambolag? Skillnaden är ju natt och dag.
    Det finns hur många exempel som helst både på och utanför familjeliv.
    Håller med, Powers reklam är hemsk och ICAs är larvigt.
Svar på tråden Reklamen har blivit så irriterande